Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til CSS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger en der kan lave noget CSS jeg allerede har på siden... .-) - Men lave det så jeg kan indlejre det direkte i HTML.

Det drejer sig alene om at lave en boks med et bestemt udseende og farve.

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal der laves noget voldsomt bestemt ved den boks, eller er det bare en helt almindelig boks?

Hvis det blot er en helt almindelig boks, kan du jo blot lave en <div> til det, give det et id/class, og erkende CSS'en direkte i din HTML header med et <style> tag.

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten det kan jeg godt hjælpe med. Skriv til mig eller ring i dag inden kl. 12 på 21857977

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Azakiel:

Skal der laves noget voldsomt bestemt ved den boks, eller er det bare en helt almindelig boks?

Hvis det blot er en helt almindelig boks, kan du jo blot lave en <div> til det, give det et id/class, og erkende CSS'en direkte i din HTML header med et <style> tag.

Hmm... Meget muligt... - Jeg kan diog ikke lægge noget i headeren.

Problemet er, at den box bruges til overskriften på forskellige moduler, og det er alt sammen præcist som det skal være.

Jeg har dog også et HTML-modul - Der giver mig mulighed for at indsætte hvad som helst af HTML snart sagt hvor som helst på sitet. - Her vil jeg gerne kunne sætte en boks ind med præcis samme box som overskrift... Men det kræver jo, at jeg kan lave bosen i HTML'en der hvor jeg står, så jeg sakl ahve indlejret al nødvendig CSS i HTML'en.

Og jeg aner stort set intet om CSS! - måske kan man bare henvise til det der allerede er, jeg ved så bare ikke hvordan!

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, det er ikke et absolut must at du ligger boksen i din header, det var blot et eksempel. Du kan reelt set smide dit <style> tag hvor du har lyst til det i dit HTML. Jeg har lavet en hurtig pastebin, så du kan se et eksempel her:

http://pastebin.com/bZC6Cw19

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan style din html- ved at lægge CSS ind i dine html-tags. Det er muligt du kan bruge css der allerede er i din css-fil i så fald skal din html have nogle class eller id der får stylingen til at virke på din html. Har du ikke et link til din side, så er det lidt nemmere at se hvad vi snakker om. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for det, så langt så godt... - Det giver fint mening.

Så er spørgsmålet bare, om en eller anden kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad der skal til for at lave den box jeg har?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:
Har du ikke et link til din side, så er det lidt nemmere at se hvad vi snakker om.

http://miraca.dk 

Over varerne på forsiden er der en blå box, med runde hjørner i toppen.... Det er DEN jeg gerne vil kunne lave igen.

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der har du sådan set allerede noget CSS tilknyttet, og så vidt jeg kan se via dit bootstrap.css. Der burde du kunne bruge 'class="title_block panel-heading-featured panel-heading" ' på en <div> og få noget nær præcis de samme egenskaber på boksen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)