Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online arkivering af bilag

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg mindes, at der tidligere har være debatter omkring lagring af bilag i skyen. Muligvis senest ved opstarten af Dinero.

Jeg er netop blev introduceret for et supersmart system med integration til E-conomic. Systemet kan blandt andet arkivere bilagene i skyen. Sælgeren fortalte nærmest henskudt, at de blev gemt hos Microsoft, hvilket jeg ikke tænkte nærmere over på det tidspunkt. Efterfølgende er jeg måske blevet lidt skeptisk og vil gerne have sikkerhed for at bilag bliver arkiveret betrykkende.

Leverandøren nævner intet omkring dette på deres hjemmeside.

Hvilke krav og dokumentation skal jeg forlange? Det skal bemærkes, at det eventuelt ikke kun er vores bilag, men også vores klienters bilag, som skal opbevares.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aldrig "nøjes" med at opbevare bilag i skyen eller på andre "tilfældige" lokationer.

Backup backup backup.....

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Jeg ville aldrig "nøjes" med at opbevare bilag i skyen eller på andre "tilfældige" lokationer.

Backup backup backup.....

Jeg er principielt enig.

Men hvis jeg selv skal stå for backups, så er ideen væk mht. brugen af denne leverandør.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på, at du kan finde en "sky-leverandør" som giver dig 100% sikkerhed for både sikkerhed og backup.

Mister du først et eller flere års bilag til dine regnskaber, så har du et mega-problem.

Vi har ikke mindre en 7 elektroniske backups, samt alle bilag i mapper.

Kald os bare paranoide, men man sover lidt bedre om natten, når man ved at der er styr på det der!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Fru Hartmann:

Jeg ville aldrig "nøjes" med at opbevare bilag i skyen eller på andre "tilfældige" lokationer.

Backup backup backup.....

Jeg er principielt enig.

Men hvis jeg selv skal stå for backups, så er ideen væk mht. brugen af denne leverandør.

Mvh

Stig

Problemet er vel også aktuelt for dine kunder, da det er deres forpligtelse at sikre at bilagene er tilgængelige i mindst 5 år.

Hvordan sikres din kunde dine scannede bilag, såfremt du og vedkommende ender ude i en tvist, eller du ophører med din virksomhed.

Jeg vilkle personligt altid sørge for at den kunde jeg bogførte får også regelmæssigt fik en backup af materialet med instruks omkring opbevaringspligten.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorledes er det med reglerne. Var der ikke oprindeligt noget med at de skulle opbevares her i landet disse bilag - men idag må myndighederne vel acceptere en udenlandsk server?

Jeg tror reglerne er ret stramme og ved at revisor Tonny Skov Petersen kan dem vældig godt og tidl. har kommenteret - hvis han ser dette

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

I dag kræver det godkendelse fra Erhvervsstyrelsen, men netop nu er et forslag til ændring til bogføringsloven i høring, som blandt andet indeholder et forslag om at ændre dette, hvis nogle betingelser opfyldes. Lovforslaget forventes fremsat til november.

Fra Skjern
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 4
Fra  Bilagseksperten Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er i henhold til lovgivningen ikke noget krav om, at du opbevarer fakturaer/bilag i papirform, efter at de er scannet. Du skal dog sikre dig, at de scannede fakturaer /bilag opbevares forsvarligt, og at der tages backup af dem regelmæssigt. Regnskabet skal ligge på en dansk server, hvis der ikke er søgt om godkendelse til andet hos Erhvervsstyrelsen.

Se evt. http://bilagseksperten.dk/side.asp?Id=177025

Hilsen Monica

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Monica,

hvis jeg skal oprette et fysisk arkiv, så er ideen med dette væk.

Det jeg er ude efter er bare, at leverandøren har et højt sikkerhedsniveau og ellers opfylder lovens krav.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)