Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en suspekt ide eller ??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Her kommer en tanke jeg har haft:

Kan man tænke sig at det er muligt at en person (ikke mig selv og en der i forvejen er selvstendig) stifter et Aps (håndværker virksomhed) som jeg selv driver og er ansat i når der er arbejde i virksomheden og når og hvis der ikke er noget at lave at jeg så ville kunne modtage dagpenge og på den måde ikke gå all in med privat økonomien.

Det skal lige nævnes at det IKKE er et forsøg på at hive dagpenge ud af systemet nærmere for at "afprøve market" om der er basis for at starte en håndværker virksomhed op i en tid hvor det måske ikke er helt nemt. Planen er også at personen der opretter og "holder apsèt kun skal have det et år hvor efter det skal overdrages/sælges til mig eller lukkes hvis det ikke går godt.

Hvilke problem stillinger vil der evt. være og er det lovligt at gøre det på den måde ?

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder sku lidt suspekt.

Hvem ville du også kunne få til at opbygge et firma også overdraget det til dig.

Og det koster også 80 k at starte et aps, så det er ikke små penge. :)

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du vil være selvstændig skal du gå "all in" hvis du vil i bad skal du hoppe i og ikke bare dyppe tæerne i vandet.

SÅDAN

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er med virksomheder som det er med kvinder! 

Gå all in ellers bliver det noget tyndt pjat :-)

Hvis du tvivler på det nu, så er det måske fordi du ikke rigtig vil det alligevel.

Jeg har prøvet at gå ned med en håndværkervirksomhed - her 3-4 år efter tænker jeg nogen gange at det at jeg kastede mig ud i forsøget med at være selvstændig er noget af det bedste og mest dannende der er sket for mig i mit voksenliv.

Held og lykke med projektet 

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil virkelig anbefale dig, at komme på andre tanker.  Eller måske flytte til et land med et bedre sikkerhedsnet end Danmark, altså sådan et sted hvor dem der arbejder betaler endnu mere i skat således der er mere til dem der ikke altid lige har noget at give sig til og derfor har alle muligheder for at afprøve alskens mere eller mindre fantasifulde projekter uden fremtid.  Forstå mig ret;  Du vil være selvstændig uden at tage ansvar. Jeg kan ikke læse dit indlæg på andre måder, og det er lidt en hån mod alle dem der tager springet og "sætter i værk" for alvor, med alle de risici og chancer det indebærer.  Jeg synes du skal spænde hjelmen og komme i gang, eller også bare helt undlade. 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg startede min første virksomhed, var jeg på dagpenge og jeg fik at vide at jeg bare skulle modregne den tid jeg brugte i firmaet, så hvis jeg havde en opgave på  timer, så fik jeg 5 timer mindre udbetalt. Dette fungeret rigtig godt i en periode på ca. 6  mdr. Da der så kom godt med arbejde ind der.

Det skal ikke være en sovepude, men jeg ser ikke noget galt i at man starter et firma op imens man er på dagpenge.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

Da jeg startede min første virksomhed, var jeg på dagpenge og jeg fik at vide at jeg bare skulle modregne den tid jeg brugte i firmaet, så hvis jeg havde en opgave på  timer, så fik jeg 5 timer mindre udbetalt. Dette fungeret rigtig godt i en periode på ca. 6  mdr. Da der så kom godt med arbejde ind der.

Det skal ikke være en sovepude, men jeg ser ikke noget galt i at man starter et firma op imens man er på dagpenge.

Det er korrekt, men der er en del betingelser der skal være opfyldt.

Check med din A-kasse, der er formentlig en vejledning at få fra dem. Du bliver trukket i dagpenge for den tid du bruger i egen virksomhed, og jeg mener iøvrigt at det er en betingelse at arbejdet kunne være udført udenfor almindelig arbejdstid.

Metoden med at lade en anden stå for virksomheden, vil jeg klart fraråde. Ikke alene er det en form for bedrageri, men der er også flere andre faldgruber.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)