Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg åbnet en erhvervs bankkonto?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Det nytter noget Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har lige startet egen virksomhed på fuldtid, som mentor og sorghealer.. Jeg har ingen startkapital, har coop som bank (de tager ikke er erhverv) og i Nordea har jeg et privatlån, som jeg har bedt om at det bliver sat i bero.. så de er nok ikke glade for at have mig som erhvervskunde. Jeg har kontaktet Jyske Bank, de ville have 5.000,- for at lave en konto og lød ikke særligt begejstrede. Jeg vil gerne have en konto, hvor jeg kan sætte penge ind og betale regninger, ingen lån eller kassekredit.. På forhånd tak :-)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lisbeth,

jeg går ud fra at du har en enkeltmandsvirksomhed.

Har du overvejet om du egentlig behøver en erhvervskonto.

De fleste banker kræver, at du skal flytte din private økonomi og/eller et større årligt gebyr. Du kan jo bruge en masse ressourcer på dette, men behøver du egentlig en erhvervskonto.

Jeg kørte selv uden problemer med en privatkonto indtil jeg fik ansatte. Hvis du har en webshop eller skal modtage kortbetaling, så er du nok også nødt til at have en erhvervskonto, men ellers, så kan du måske leve uden.

Mvh

Stig 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Struer
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 83
Fra  Start Online ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Handelsbanken og har en pt 3 forskellige firmakonti(forskellige cvr numre). og det uden gebyrer af nogen art.

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv lige fået oprettet en erhvervs konto for omkring 2 måneder siden. Jeg ringede ned i banken og spurgte, og jeg fik af vide at de ville lave en gratis til mig. Jeg tog ned i banken og underskrev et par papirer, og så havde jeg min konto. Det er SYDBANK jeg har som bank.

Det er muligt at bruge sin privat konto, men jeg synes nu det er rart at have dem adskilt :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

kun et lille link om forskellen mellem at bruge personlig konto og erhvervskonto - og hvad du evt kan gøre for at få din nuværende nemKonto til at være både tilknyttet din CPR og dit CVR . du kan nemlig ikke ha to personlige konti som hver i sær er nemkonto tilknyttet, og det kan du ha behov for med skat og moms f.eks.

Jeg ville anbefale at ha erhvervskonto, men ja - det koster ofte hvis man ikke i forvejen er en god kunde i den pågældende bank

se dog i alle fald her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Det nytter noget Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind ak, ja det er enkeltmands :-) jeg ser på det.. 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg ville anbefale at ha erhvervskonto, men ja - det koster ofte hvis man ikke i forvejen er en god kunde i den pågældende bank

Hej John,

kan du ikke argumentere for hvorfor Lisbeth skal have en erhvervskonto?
Som jeg ser hendes situation, så skal hun skifte bank for at få en erhvervskonto og hendes behov for en sådan er der måske ikke lige pt.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

et par kan jeg da - og det har først og fremmest at gøre med det at han EN konto til erhverv hvor alle transaktioner ligger og det kan man jo ha med 2 personlige (ved ikke om Coop accepterer man bruger den ene til erhverv) MEN

  1. Har man kun personlige konti, så kan man ikke ha nemKonto tilknyttet til mere end EN konto = samme konto til ens private nemKonto transaktioner og de Nemkonto transaktioner virksomheden får, f.eks type moms retur osv
  2. Banken kan forbyde en at bruge en personlig konto til erhverv - og som sagt ved jeg ikke om Coop ville gøre det, men jeg kan forestille mig, at hvis man laver EN ny personlig konto i en anden bank og så kun bruger den til rent erhverv, så kan den risikere lukning. Det er legalt for bankerne at gøre det (dommen er med i mit sidste link)

Ellers er jeg enig, trådstarter kan sikkert klare sig med en personlig konto, og det vil ofte være en prissag at bestemme sig. Nogle får jo faktisk (mig f.eks og mange jeg kender) erhvervskonto uden omk

Nemmest for trådstarter er det nok hvis Coop vil give en personlig ekstra konto og ikke brokker sig over den rent bruges til erhverv, for jeg tror det er op ad bakke at få en ny personlig konto i en bank, hvis man ikke har den som lønkonto eller ikke har lønkonto i den bank, som jo så ved man har nemKonto hos Coop

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske Bank - Erhverv Direkte med en business online aftale har jeg fået oprettet for nylig. Det kostede 650,- i oprettelsesgebyr mener jeg, og så blot 200,- om måneden. Du kan også få en mindre løsning hos dem til 99,- om måneden.

Tidligere fik jeg en(tror den var gratis) erhvervskonto hos Nordea, hvor jeg selv har privat.

Der er massere af forskellige løsninger - bare ring til de banker du foretrækker og forhør dig. Held og lykke.

Vh.

Michael T.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 05:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også overveje Arbejdernes Landsbank. Trods navnet henvender de sig også til foreninger og erhvervskunder. Jeg kan umiddelbart ikke se af prislisten, hvad det koster at etablere en erhvervskonto, men en AL-NetBank Erhverv aftale koster kr. 300,- at oprette samt kr. 8,50 pr. bruger pr. måned. Det er måske værd at undersøge. Jeg er ikke selv kunden i banken.

Forside for erhvervskunder
https://www.al-bank.dk/default.asp?id=3 

Prisblad (pdf)
https://www.al-bank.dk/NetModules/AL_FilUpload/getFile.aspx?ID=29 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)