Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung programmør interesse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminobrugere :)

Jeg er ny her på siden, så går ud fra det er det rigtige sted jeg spørger om dette

Jeg sidder mange dage om ugen og bruger omkring en til to timer på google for at finde ud af hvordan man nemmest kommer i gang med at programmere, men det lykkes ikke rigtig for mig, hvilket jeg er rigtig ærgerlig over.

Så hvis nogle af jer kunne hjælpe ville det bare være helt fantastisk :)

Nu er det også sådan at jeg går i 9. klasse og skal i praktik, så ville også meget gerne høre om I havde nogle gode programmerings steder nær Jylland eller Århus? :)

Lige for at I ved hvad jeg nogenlunde leder efter svarer jeg lige på nogle simple spørgsmål.

Hvad vil du programmere inde for?        Jeg vil meget meget gerne ind på spilgrogrammering.

Hvilket sprog leder du efter?        Jeg har ikke den store anelse, men jeg har læst hist og pist at C# eller C++ er noget jeg kunne bruge til det.

Er du sikker på programmering er noget for dig?        Ja. De sidste 4 års tid, har jeg været meget interesseret inde for programmeringsverdenen, men har aldrig kunne komme igang, så jeg droppede det lidt efter det første år, men da jeg ikke kunne finde andre ting jeg interesserede mig vildt for, ville jeg give det en chance mere. Så har nu siddet i ca 1½ år og ledt og prøvet forskellige ting.

Har du prøvet at programmere før?        Ja, jeg har været inde på en hjemmeside der hedder nemprogrammering.dk og prøvet deres ting, men sad så fast i den samme ting i flere timer, og kunne slet ikke komme videre. Så har jeg også prøvet at lave en hjemmeside kun med HTML, så det er jeg heller ikke helt dum indenfor, men slet ikke god for den sags skyld :)

Flere ting du/I vil vide, så bare spørg hvis det kan hjælpe jer med at finde en løsning til mig

Tusinde mange gang tak på forhånd for jer som vil hjælpe mig med mit problem :)))

Fra Allerød
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 794
Fra  Ordklar.dk Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu da det er spil programmering, der har din interesse, så syntes jeg at du bør prøve kræfter med unity3d og følge tornadotwinss tutorials på youtube, det er en god indgangsvinkel til at lave spil i enten c# eller i unityscript.. Vil anbefale c# af de to sprog, da dette programmeringssprog er et af dem der bliver brugt mest :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Petersen:

Du kommer let i gang her:

http://www.nemprogrammering.dk/  

Inden han får 30 svar med links til tutorials, så bør folk lige læse hele indlæget igennem.

Han spørger om praktiksteder - Og han har desuden kendskab til nemprogrammering.dk.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)