Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pædagogstuderendes idé til ny applikation

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jul 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle ! Jeg er en ud af fire piger, som er kommet på en idé til en applikation til tablets og smartphones, som skal hjælpe pædagoger til bedre, at kunne forstå, hvad borger gerne vil kommunikere. 

Vi er lige hjemvendt fra et møde med Region Nordjylland, hvor flere institutioner har vist interesse for vores prototype.

Vi har blandt andet i vores app en idé til, hvordan man kan bruge en "bevægelsesscanner". Jeg har fået bekræftet fra flere at det er muligt at lave sådanne et software, som kan opfange menneskers bevægelser.

Mit spørgsmål til jer er så, hvor jeg kan finde dette henne og hvem jeg evt. kan snakke med?

Håber I kan hjælpe mig

Marie Louise

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan du uddybe hvad det er for en slags bevægelser I vil opfange? Er vi ovre i finmotorik (fingerbevægelser), eller er det grovmotoriske bevægelser (fx bevægelse af arme, ben)? Hvilken form for output skal scanneren give jer og skal det behandles med det samme eller kan det lagres og sendes til en computer der analyserer det og giver svar?

Mvh.

Daniel

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jul 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Det er mest de grovmotoriske bevægelser, men også finmotorisk. Den skal kunne "opfange" bevægelser, der for der meste sker fra arme og hænder.

Den skal kunne opfange disse bevægelser og så gå ind og finde noget tilsvarende, som allerede er i app'ens database eller på en server der er tilknyttet App'en. Dette skulle så helst ende ud i resultat, som bliver vist med det samme, så man ikke skal forbi en computer.

Håber jeg fik det forklaret, så det kan forståes ;) jeg er desværre ikke så computer teknisk :)

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg tror jeg er med på idéen. Er det meningen at det skal foregå på en alm. smartphone som man så står eller sidder og filmer med? Har I allerede eksisterende optagelser af bevægelser der er klassificeret eller vil dette skulle ske i forbindelse med udvikling af appen?

Mvh.
Daniel

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jul 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal gerne kunne foregå på både smartphones og tablets. Den skal helst kunne bruges både siddende og stående, når man filmer.

Mange af bevægelserne skal optages under udviklingen af app'en, men man skulle også helst kunne optage bevægelser og gemme dem efter app'en er blevet udviklet og er kommet ud til brugerne.

Med venlig hilsen
Marie Louise

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, for at I kan opfange/tracke eksempelvis fingrenes bevægelse er det helt klart et must at I bruger en form for markører, da det er en meget vanskelig opgave at detektere fingrenes position på en video i realtid. Disse markører kunne være små farvede kugler eller lign. Ellers vil det blive praktisk umuligt at afgøre fingrenes position (det er fx svært at kende forskel på huden på fingrene og huden på ansigtet). Har I drøftet mulighederne for at gøre brug af markører, eller er det udelukket? Et  spørgsmål mere: lad os antage, at I står med en færdig applikation der kan følge fingrene, hændernes og armenes bevægelser - hvordan omsætter i så disse bevægelsesbaner til adfærd? Hvor mange forskellige slags adfærd/udtryk vil I gerne kunne skelne imellem?  

Mvh.

Daniel

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jul 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har overvejet det med markørerne, men vi håbede på, at det kunne lade sig gøre uden, da App'en skal være noget man hurtig lige kan finde frem og så bruge uden at det skal tag alt for lang tid.

Det andet spørgsmål du har er lidt svært for mig at forklarer uden at stå face-to-face, men jeg giver det lige et forsøg :) . Den bevægelse, der bliver opfanget af "bevægelsesscanneren" skal som sådan ikke analyseres, men derimod er det noget konkret, som i forvejen ligger lagret i app'en eller på en server tilknyttet app'en. Angående antallet af bevægelser, der skal kunne opfanges, så er det et meget stort tal - der er ikke er nøjagtigt tal.

Med venlig hilsen
Marie Louise

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så I vil prøve at matche de bevægelser i filmer med dem der eksisterer i databasen i forvejen? Kan du give et eksempel på en bevægelse? Er vi ude i noget som eksempelvis at hånden bevæges fra side til side ud for ansigtet? 

Mvh,

Daniel

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Jul 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lige præcis :)

Det kunne det nemt være. Det kunne også være at hånden bare bliver lagt på kinden,

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)