Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er klar til at starte virksomhed - men må jeg?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :) Jeg arbejder i HR afdelingen, og det er ikke et problem. Det er der også flere af de andre der har :)

Kristian Knigge - jeg forstår hvad du mener, og jeg har også selv haft tanken. Da jeg var 18 var jeg ragenes ligeglad. Når jeg ser min lillebror på 19, så kan han sagtens se fornuften i det jeg siger, men 2 timer senere går han ud og gør det modsatte.

Men det er bare et utroligt vigtigt emne, som der endnu ikke er nogen som helst fokus på i skolerne. Der lærer man at læse, skrive, regne og får en grundlæggende viden om samfundet. Men læren om det der virkelig kommer til at styre ens hverdag får man ikke! Og nej her tænker jeg ikke på konen, men på økonomien ;) Det er en skam, og det har jeg tænkt mig at gøre mit til at ændre.

Jeg vil ikke arbejde gratis, men jeg vil til gengæld være billigere end bankerne. Mange banker tager et budgetgebyr på knap 500,- om året uden egentlig at gøre andet, end at plotte dine udgifter og indtægter ind i et skema, og så er den ovre. Der er ikke en vejledning i, om det nu også er smart at betale så meget for mobiltelefoni eller internet, hvis man reelt ikke bruger det man betaler for.

Jeg vil tage ca. 500,- pr "kunde", og i den pakke vil der være udarbejdet et budget, der vil blive knyttet kommentarer til budgettet, samt være forslag til eventuelle besparelser, og deraf en fremlæggelse af et budget, hvor besparelserne indgår.

Det lyder jo meget pænt, voksent og fornuftigt, men at få det markedsført til de unge bliver en udfordring for mig :)

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager ideen med gratis rådgivning til mig, og vil få det flettet med ind :)

Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes ideen er go - tror også det bliver mere cool for de unge at have styr på økonomien og hvis det samtidig er noget som du synes er spændende at arbejde med så skal du bare køre på - held og lykke

SÅDAN

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes nemlig at det er et rigtig spændende emne! Kan jeg få det fremlagt på en uformel og lidt humoristisk måde, så tror jeg også den går lettere ind ved de unge. Det at jeg så selv kun er 25, og har været igennem alt det man som privatperson kan komme igennem, tror jeg også er en force. Her mener jeg at leve på en SU, udgifter til børn, bil, hus, kone, pensionsopsparing osv.

Det ville nok være sværere hvis jeg var 53. Så tror jeg ikke det ville have samme effekt på nogle der næsten er jævnaldrende med mig selv. Jeg vil give det et forsøg, og så vil jeg se hvordan det bliver taget i mod :)

Tak!

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder super godt. Får du får travl med råd på facebook siden så sig til, tror helt klart jeg ville være en god partner her :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det - jeg skal kontakte dig såfremt det bliver relevant :)

 

Nu har jeg fået skaffet mig et domæne, kem-financial.dk, igennem unoeuro, og er ved at skulle lave min hjemmeside med wordpress. Jeg har ligeledes bestilt et CVR nummer. Så langt så godt. Nu kommer markedsføringen så snart. Siden skal dog være oppe og spille inden jeg gør noget rent markedsføringsmæssigt. Derfor vil jeg når tiden er inde, lige bede om råd og vejledning, ris og ros i forbindelse med den til den tid færdige hjemmeside.

 

Jeg har så bare et spørgsmål omkring moms og skat. Nu regner jeg ikke med at omsætte for over 50.000,- om året, så derfor har jeg valgt at virksomheden ikke skal være momsregistreret. Skat skal jeg vel indberette ud fra eventuel omsætning, selvom det er under 50.000? Skal pengene beskattes yderligere, såfremt de bruges til privatforbrug?

 

Planen er som en start, at der skal købes en NAS, hvorpå færdige budgetter ligger opbevaret til eventuelt senere brug i forbindelse med tilbagevendende kunder. Ved køb af udstyr til firmaet, kan jeg så trække momsen fra, når jeg nu ikke er momsregistreret?

 

På forhånd tak :) Jeg vil undgå at lave dumheder!

Tilmeldt 25. Feb 14
Indlæg ialt: 40
Fra  LandbrugDk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det lyder som en rigtig godt ide du har fået dig!!
Tror godt at der er nogle som ville tage imod tilbudet!! 

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det :) Jeg syntes selv at det er en god ide. Så er det bare det om "kunderne" også mener det. Men mon ikke der som du siger, nok skal være et par stykker der tager i mod! Det håber jeg da!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)