Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er klar til at starte virksomhed - men må jeg?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

 

Jeg har fået mig en ide om at starte noget selvstændigt nu. Det bliver et fritids / weekendprojekt, og er ikke noget jeg forventer hverken at leve af eller tjene fedt på.

 

Jeg er uddannet Finansøkonom og arbejder til dagligt med økonomi. Derfor er det nærlæggende for mig, at den virksomhed jeg starter har noget med det at gøre.

Jeg har fået mig en ide som er:

 

1. Hjælpe primært unge med at få lagt budget, således de kan få en fornuftig økonomisk start på livet. Udforme et skema til dem, hvor de selv kan få ført deres kommende indtægter/udgifter ind, således det hele er let og overskueligt.

2. Rådgive til eventuelle ændringer af de udgifter de har.

Alt dette vil jeg så naturligvis tage et mindre beløb for.

 

Jeg går ikke ind og rådgiver omkring lån eller investeringer på nogen måde. Det jeg tilbyder er en klarlægning af deres økonomi, så det bliver overskueligt for dem.

Men må jeg det? Er der noget juridisk jeg skal passe på? Og virker ideen overhovedet god nok?

 

Jeg ved med mig selv, at jeg godt kunne have brugt en hjælp dengang jeg lige var flyttet hjemmefra. Jeg var ung, havde mine egne penge og ejede verdenen. Sådan føltes det i hvert fald, indtil banken ringede og bad mig om at få en saks til at lege med mit dankort.

 

På forhånd tak for svar :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt tilbyde at undervise i privatøkonomi på en Ungdomsskole.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Og forresten.... Selvfølgelig må du !

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:22