Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår betaler man skat ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i april måned oprettet mit første firma og oplyst til skat at jeg tjener 0 kr på min forskudsopgørsel. Min plan er i december måned, alene eller med en revisor, at finde ud af hvor meget jeg har tjent og så betale skat af beløbet på een gang. Men hvornår skal Skat have deres penge ? Er det den 31 december 2014, eller senere på året i løbet af 2015 ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et personligt ejet selskab, skal du alt andet lige afregne skat ila 2015, men du skal betale løbende á conto i 2014. Kontakt Skat - det er flinke mennesker :-) God vind!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:
Jeg har i april måned oprettet mit første firma og oplyst til skat at jeg tjener 0 kr på min forskudsopgørsel. Min plan er i december måned, alene eller med en revisor, at finde ud af hvor meget jeg har tjent og så betale skat af beløbet på een gang. Men hvornår skal Skat have deres penge ? Er det den 31 december 2014, eller senere på året i løbet af 2015 ?
År 1 sker der ikke det store ved din metode, men reglen er, at man skal forskudsregistrere korrekt og ikke vente med skatten (trække på skat som likviditet og rentemæssigt) - og det er ikke 0  med mindre man faktisk forventer 0

Det har også den fordel at man ved løbende betaling har mindre risiko for at mangle pengene når de skal betales

Skat skal ha deres penge under det år man tjener dem - for 2014 i 2014. År 1 sker der ikke det store ved din metode (dog kan skat faktiskt protestere hvis det viser sig at det er et stort beløb som du kunne forudse og forskudsregistrere korrekt)

Du skal således senest dec 2014 ha betalt

Venter man til året efter løber der renter på og efter 1/7 yderligere strafrenter. Næste år vil skat formentlig automat sætte dig til 100.000 kr for at sikre en forskudsregistrering men den kan du rette til det du måtte finde mere realististisk - og og ned.

Personligt synes jeg, at når man fører regnskab som seriøs erhvervsdrivende, så kender man også lidt til sit formodede resultat, og derfor vil jeg råde til at stille og roligt forskudsregistrere. Ikke forskudsregistrere i overkant, men forsigtigt realistisk, og rette flere gange under året. Derved viser man korrekt vilje og man slipper for at stå med en overraskelse i December. Ret så mange gange man vil, helt frem til sent Oktober. Her lidt om forskud: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html med videoer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en særlig årsag til, at du venter med at kontakte en revisirbtil december ?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også kun i år, det første år, at jeg vil benytte den metode. Jeg har valgt at gøre det på den måde, for at have råd til at opbygge et varelager, og har fået opbygget et overskud, så der er penge til at betale skat med. Til næste år, kører jeg det på den rigtige måde.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på at der ikke er skattefradrag for det varelager du ligger inde med 31/12.

Du kan således ikke reducere skatten ved at konsolidere dit lager!

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

31. december 2014.

Hvis du bliver beskattet efter reglerne i VSO vil det dog, hvis du betaler fra virksomheden i slutningen af december, være en hævning og du vil blive beskattet i 2014. Alternativt er der mange der venter til starten af januar 2015, da hævningen først vil skulle beskattes i indkomståret 2015.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Vær opmærksom på at der ikke er skattefradrag for det varelager du ligger inde med 31/12.

Du kan således ikke reducere skatten ved at konsolidere dit lager!

ja vigtigt punkt. 31/12 skal du gøre dit varelager op og værdien i indkøb skal du lægge fra vareforbrug til varelager og dermed forbedres dit resultat med værdien af alt du har på lager

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)