Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af Kamera til ny opstartet enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er en ung mand som nu er begyndt at kunne tjene penge på min hobby nemlig at lave mindre film trailer mm.

Derfor har jeg oprettet en enkeltmandsvirksomhed, Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil opgrader mit grej for at sikre kvaliteten i mit kommende arbejde, og fremstår mere professionel. Mit drømme kamera koster 12.000kr Inc moms, mit spørgsmål er så nu om jeg som nyopstartet virksomhedafskrive momsen af dette beløb og i så fald skal jeg sende et bilag ind til skat?

Mvh

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sålænge du er momsregistreret og fyldestgørende kan dokumengere for at dit kamera bruges i firmasammenhæng kan momsen trækkes fra og prisen afskrives over tid... Så ja, gem dine bilag - de skal ikke sendes ind, men de skal kunne vises på opfordring. Hvilket kamera er du ude efter? gh4?

mvh. jeppe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det må du - dog hvis du vil kunne bruge det privat også - så skal du dele momsen og kun fratrække for firma% delen

Du skal jo så også satse på at få overskud i din "hobby" som du kalder den - så du ikke risikerer hobbyvirksomhed kriterie - men du kan sagtens ha underskud i en start

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

okay mange tak for det hurtige svar, kan det passe at det maksimale man må købe for er ca 12.600kr pr unit (enhed) ?? 

Jeg indberetter det vel så bare som negativ moms, og videre sender kvittering til skat? 

mange tak

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe Fedt mange tak, Ja det er GH4 jeg er efter.

Så er det måske ikke enkeltmandsvirksomhed firma jeg skal starte? jeg skal vel have et CVR nr. og være momsregrestreret? 

der står på skats hjemmeside

En personlig mindre virksomhed (PMV) med kun én ejer, som personligt hæfter for, at virksomheden opfylder sine forpligtelser. Virksomheden tildeles et CVR nr. uden samtidig registrering af moms, lønsumsafgift, ansatte og/eller import/eksport. Registrering er gratis.

Måske kan jeg bare tilmelde mig registrering af moms så? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

mimame:

okay mange tak for det hurtige svar, kan det passe at det maksimale man må købe for er ca 12.600kr pr unit (enhed) ?? 

Jeg indberetter det vel så bare som negativ moms, og videre sender kvittering til skat? 

mange tak

ja 12.600 - ellers skal du trække fra over flere år med 25% per år til du ialt når 12.600

Momsen som sagt, overvej om den skal deles hvis du har selskabet hjemme hos dig selv og bruger kameraet privat - så er det krav fra moms

Du skal ikke sende kvittering, du skal føre regnskab. Hele formålet med udgiften er at skaffe indtægt, ellers er det jo stadigt som du skrev hobby, så du skal gerne på sigt tjene mere end du bruger. Det regnskab skal du bruge til at indberette skat i udvidet selvangivelse og forskud

Om du vil ha PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html som er uden moms eller personligt ejet er op til dig selv. Der er jo først og fremmest momsen og momsindberetning til forskel - du slipper for evt. delt moms og for at skulle bogføre og angive moms men får jo så ikke momsfradraget men hele beløbet som fradrag som omk i dit regnskab i stedet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for hjælpen John.

en mini ting jeg er i tvivl om der står her på skats hjemme side at jeg som enkeltmandsfirma kun får et SE-nummer og ikke et CVR nummer kan det virkelig passe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er noget misforstået - du får CVR som enkeltmandsvirksomhed 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John deres beskrivelse må være forkert så et enkelt sted!!

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk de 12.660 er før moms, så du kan købe for et højere beløb inkl. moms.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)