Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fakturere moms til Norge.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige started op min virksomhed og skal skrive min første faktura til en norsk bedrift. Hvordan gør man så med moms?

Og med det samme vi er inde på temaet. Hvad SKAL der stå på en faktura for den skal være korrekt?

På forhånd tak :)

mvh. Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis den norske bedrift er momsregistreret - og du beder dem om deres momsnummer som du skal kontrollere hos skat eller EU momsregister - så skal du fakturere dem uden moms. Hvis det er en privat eller ikke momsregistreret skal du fakturere med helt alm dansk moms

Faktura krav generelt finder du her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/faktura-krav-til-faktura.html  og her kan du se hvilken tekst skal med når det er til EU og en momsregistret der

fakturaen skal du skrive køberens momsnummer og notere, at køberen skal beregne moms af købet. Det gør du fx ved at skrive "momsfritaget", "free of VAT", "0-sats" eller "zero-rated" eller ved at henvise til den relevante bestemmelse i momsloven, fx "momsfritaget efter momslovens § 34, stk. 1".

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke selv er moms registreret i Norge, så skal du sende det uden moms, da Norge er udenfor EU. 

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

John - Hvorfor mener du der skal moms på hvis en dansk virksomhed sælger til en privat i Norge ?

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det jeg skal kontrollere? At de faktisk er momsregisteret? Er det nødvendigt at tjekke det hvis det er nogen jeg kender og stoler på?

mvh. Andreas 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du behøver ikke tjekke nogen, du stoler på, men det er ikke særlig svært at slå op på deres "CVR-register": www.brreg.no - og så er du da home-safe.

Jeg plejer bare at skrive i et kommentar-felt: "Prisen er eksklusiv enhver form for nationale afgifter såsom moms etc."

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Indie Living ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er HVERKEN moms til private eller business kunder til Norge !! Dvs. fakturaen er uden moms. Norge er ikke med i EU.

EU private: Dansk moms

EU virksomheder: Uden Moms hvis de oplyser cvr nr og du registrerer det på skat.dk

Norge: 0 kr MOMS

Møbler i Trendy Designs. Flotte og lækre stuemøbler, tv borde , m.m.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvis den norske bedrift er momsregistreret - og du beder dem om deres momsnummer som du skal kontrollere hos skat eller EU momsregister - så skal du fakturere dem uden moms. Hvis det er en privat eller ikke momsregistreret skal du fakturere med helt alm dansk moms

Det er sgu en ommer John!

Som andre skriver skal der ikke opkræves dansk moms på vare til lande udenfor EU, det er uanset om det er til private eller erhvervskunder. 

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det er sgu en ommer John
det tør siges, jeg fik lige gjort norge til Eu - selvom jeg jo tit har svaret på norge -. og der er ikke anden kontrol krav end at varen forlader DK til fordel for norge - så er det uden moms - tak ravn for at være vågen 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense S
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 87
Fra  BDM bogføring Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

HUSK at sætte bankoplysninger på så det er muligt at overføre beløbet fra udlandet til DK

DVS.: 

IBAN nummer

og 

SWIFT Code

som du bør kunne finde i din netbank ellers må du kontakte din bank.

/Birthe

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)