Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp Søges: Kan jeg leje/købe ting i virksomhedens navn på afbetaling?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har netop startet en servicevirksomhed. Jeg har alt hvad jeg kunne skaffe på egen hånd selv, men eftersom at mit startskapital ikke rækker til køb af diverse maskiner, hårde hvidevarer, firma bil, smartphones/tablets, musikudstyr og lign

er det muligt for en enkeltmandsvirksomhed at lease/købe på afbetaling?

Hvis svaret er ja, kunne jeg rigtig godt tænke mig noget vejledning i hvor og hvordan, På forhånd tusind tak..


MVH

Jonas Sørensen
JonPon 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du, men der er formentlig en kreditvurdering du skal igennem, samt evt krav om indskud.

Du kan kun få fradrag for de udgifter der er relateret til virksomheden, og større anskaffelser skal aktiveres.

Selv om du skulle få mulighed for at købe på kredit, så vær forsigtig, og undlad at påtage dig forpligtelser du ikke umiddelbart kan betale.

Husk at nogle gange tager opstarten tid, og at der ikke altid er finanser til det hele på en gang. Prioriter dine anskaffelser, da disse nok ikke alle er lige vigtige :)

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar.

Hvis jeg oprettede virksomheden som et IVS istedet, ville det skade min Kreditvurdering? jeg er ikke RKI-registeret og kan fremvise lønseddeler/kontoindestående med beløb der bør tilfredstille en eventuel udlejer.

Tak 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget lovmæssigt mod det overhovedet - men det kan tænkes at de som skal levere ikke vil levere ubegrænset på afbetaling osv

Hvis det er en personlig virksomhed du har stiftet, så vil det i øvrigt svare helt til at du selv personligt køber tingene på afbetaling/leasing, da du jo så har hele den personlige risiko og hæftelse i alle fald. Du skal derfor regne med, at din enkeltmandsvirkomhed kan købe hvis leverandørerne vil levere, og de vil se på dig som person for at se hvad der er af sikkkerhed i en ny enkeltmandsvirksmhed

Jeg synes også det lyder vanskeligt, at skulle købe på afbetaling og leasing og så skulle kunne leve af at sælge den slags videre, i konkurrence med jeg ved ikke hvor mange andre store dygtige webshops - så jeg ville nok ikke som person påtage mig en stor gæld (og det er som sagt det du gør i enkeltmandsvirksomhed) for at købe en masse hårde hvidevarer, firma´bil, smartphones/tablets, musik udstyr og den type.

Havde du har selskab (ApS f.eks. ) ville hæftelsen som udgangspunkt ikke være personlig, men mit bud er, at det ville den nu hurtigt være blevet alligevel hvis ikke selskabet havde sikkerhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)