Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lønmodtagerjob ved siden af APS og investering, hvad med skat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man har et alm. lønmodtagerjob ved siden af sit APS selskab, kan man så trække fra i personlig skat hvad man investerer i selskabet? Er der nogle begrænsninger?

Hvis ja, hvordan foregår det så rent praktisk? kan man anføre det på forskudsopgørelse eller hvordan? trækprocenten skal jo så blive lavere eller opgiver man det bare på selvangivelsen og får så tilbage i skat?

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:
Hvis man har et alm. lønmodtagerjob ved siden af sit APS selskab, kan man så trække fra i personlig skat hvad man investerer i selskabet? Er der nogle begrænsninger?
svaret er nej. Alle indskud af kapital skal ske med beskattede midler. Du kan låne penge personligt til dit ApS men så skal du tage rente korrekt  - men du kan ikke som sådan investere med nogen for for fradrag

Du skal se det at ha anparter helt som hvis du købte aktier i Novo - det er der heller ikke fradrag for

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svar.

Er det så kun når man starter firma op at man kan trække indskuddet fra? For det kan man da, ikke?

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:
Er det så kun når man starter firma op at man kan trække indskuddet fra? For det kan man da, ikke?

Hvad skal der trækkes fra. Du er hverken blevet rigere eller fattigere ved at starte et aps. Du har bare flyttet om på formuen. Kontanter er blevet til anparter. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

MaxJensen:
Er det så kun når man starter firma op at man kan trække indskuddet fra? For det kan man da, ikke?
Nej - selskabskapitalen skal altid være med beskattede midler så det kan man ikke - man kan også få pengene igen uden skat ved lukning eller salg

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså f.eks. kan man indsætte del af sin løn på en etableringskonto og det indskud kan trækkes fra i personlig skat. Dvs. indskuddet er delvist betalt af Skat, det er vel også fair nok for hvis firmaet f.eks. tager de penge og udbetaler løn til een selv så skal man jo svare skat af det (ellers kommer man jo til at betale dobbelt-skat!)

Men er det kun ved etaqblering at man kan det? (det lyder det til jf. svar fra Cookie).

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ja google etableringskonto -. (som jeg mener man kun kan bruge ved etablering og nogle år derefter (4?) - men jeg tror den skal være etableret inden stiftelse) - det er så jo penge der siden beskattes, så en udskydelse der er tale om idet der sker genbeskatning af beløbet når du hæver pengene fra etableringskontoen. Din bank bør - ud  over google - være din ven hvis det er etableringskonto du påtænker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)