Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TATTOO SHOP - OPSTART, APS...?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 6100, Haderslev
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem de sidste på år været selvstændig med en konsultationsvirksomhed og en ejendomsservice, og har haft stor succes med mit forstagende. Ved siden af mine fortagender, studerer jeg markedsføringsøkonomi på 3. semester og er ved at være færdig med uddannelsen.

I byen hvor jeg bor, er der ikke et domineret billede af tattoo-studier og tænkte derfor at starte en forretning op, der skal forhandle street-wear, træningsprodukter (proteinpulver ect.) samt selvfølgelig at kunder kan tatovereres. 

I mit netværk har jeg mange dygtige tatovører, danske og udenlandske, tilmed at jeg har en samarbejdspartner der kan stille tøjet (street-wear) til rådighed, da han har købt en masse på auktion.

Jeg ønsker ikke at hæfte personligt (beskatning - SU og div. lønninger), derfor er mine spørgsmål følgende;

Skal jeg etablere et APS ?

Kan forretningens aktiver (varelager, ect. dække omkostninger ved at etablere et APS?

Hvad koster det at blive APS registeret, kan jeg evt. binde kapitalen i forretningen?

Ser frem til at høre fra jer.

vh Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan skaffe 50.000 kr så ville jeg gå efter ApS og ikke starte IVS med mindre du synes du vil blive ved med at være IVS og ikke konvertere til ApS når pengene er der. Så er IVS nemlig bare en ren ekstra omkostning på noget der ligner 10.000 kr til revisorvurdering til den tid + lidt flere restriktioner

Du skal bruge 50.000 kr beskattede midler for at kunne stifte ApS og de penge må du gerne bruge på aktiver, men helt som i IVS skal du jo sørge for, at din kapital findes - og i alle fald ikke kommer under halv kapital - hvor du skal igang med generalforsamling - eller til mindre end det og en mulig risiko for at kreditorer kan sige, at du forsætter gældsstiftelse ud over et punkt, hvor du ikke kunne forvente at betale en hver sigt

Det siger sig selv, at med 1 krone (eller 5.000 kr ) i IVS kommer det punkt lettere end med 50.000 kr i ApS

Du kan også se min blog om IVS - og se lidt mere om hvorfor jeg ville gå direkte på ApS hvis pengene kan skaffes på fornuftig vis - selv om det så var banklån http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html   Du vil se, at jeg både argumenterer for at overveje om enkeltmandsvirksomhed kan være bedre (forudsat man ikke har stor risiko i sin drift) og hvorfor jeg mener ApS er en rigtigere løsning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 6100, Haderslev
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke selv smide 50k i foretagendet, dog har jeg familie og kammerater, som gerne vil og kan supplere til den likvide beholdning. Selv er jeg i stand til at kunne pumpe 20-25k til at grundlægge APS. Nu tænker jeg om jeg kan oprette en virksomhedskonto, indsætte min opsparing og få "investorerne" (venner og familie) til at supplere til det samlede beløb.

De skulle gerne have deres penge tilbage på et eller andet tidspunkt.

Hvordan bærer jeg mig bedst af?

vh Morten Peper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i landet bor du ? Jeg byder gerne ind med en times gratis og uforpligtende rådgivning.
Skriv personlig meddelese, hvis det kunne have interesse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med Michal Harboes fine tilbud - personlig rådgivning af en (i dette fald) revisor er guld værd

Jeg svarer alligevel. Du skal efter min mening låne penge af den familie og de venner helt enkelt, som anfordingslån - beløbet er ikke dramatisk og at rode med konvertibelt lån er en mulighed, men jeg ville nok bare låne og selv stifte selskabet for 50.000 kr

Alternativt kan de naturligvis være medstiftere og så får de anparter for deres penge, men du vil vel ikke ha dem ind

Michael H løser det med dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)