Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan prissætter man en forretning med god omsætning - bare ikke på papiret.?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på udkig efter en forretning som allerede er selvkørende. I den forbindelse støder jeg ind på forretninger, der på papir lige køre rundt, men har en rigtig god meromsætning udenfor regnskabet. 

Men hvordan prissætter man sådan en forretning? Findes der er "formel" for prissætning? Fx. XX% af omsætning til afståelse og goodwill + inventar + osv. = forretningens pris....

Har aldrig handlet forretning på denne måde, men kan forstå det er kotymen :)

Håber I kan hjælpe med lidt svar. 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du overvejer at købe en forretning som har sort omsætning? det er ikke særligt smart, da det for det første er ulovligt, du kan risikere at den omsætning ikke er der fremover? så er forretningen mindre værd.

Jeg ville handle udfra den omsætning som kan dokumentere.

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Men så skal mange forretninger koste ingen ting :) Jeg ved i restauretionsbranchen står køber en 14 - 1 mdr. i forretningen og ser omsætningen, så køber får en vurdering af om der tales sandt eller falsk mht. omsætningstallene. Men hvordan prissættes dette og hvad gør man i andre brancher..?

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

PS. går også udfra af disse forretninger skal have betalingen delbetalinger under og over bordet - hvis du forstår :)

 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må du gerne købe min butik, der er en omsætning på 100.000.000 kr, jeg kan bare ikke bevise det, da det hele er sort

ironi kan forekomme.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville slet ikke handle på disse vilkår, vil du ikke yde dit til samfundet med moms og skat? så velfærden kan fortsætte i mange år frem?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan ikke prissætte ud fra en sort og ulovlig omsætning - Så kort er den, hvordan vil du fx forklarer banken at du køber en virksomhed for et beløb der er større end hvad virksomheden på papir er værd? Så skal nogle af penge gives underbordet, hvor skal de penge komme fra? Her skal du nok ikke regne med hjælp fra banken! (og tænk lige over hvilken problemer det kan give med Skat på et senere tidspunkt og det faktum at det er bund ulovligt)

Min mening - løb væk hurtigere end dine ben kan bære dig og kig dig ikke tilbage, det er en farlig og dum vej. Så find hellere en virksomhed med mindre omsætning, men hvor ALT er på papir. Så støtter du også det samfund du og jeg gerne skal opbygge og bevare sammen

vh

Henrik

Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle og for jeres tid og svar. MEN sagen har taget lidt en forkert drejning :) Mht. anskaffelse af købesum, så er det heldigvis noget jeg selv kan finansere. Så banken vil ikke være en del af det. Hvad angår at betale skat som en god og loyal borger som vi nu alle er, så er det naturligvis en selvfølge... At sælger ikke har betalt sin skat, må være på hans egen regning. For mig som køber, er det derimod vigtigt at sikre mig at omsætningen stemmer overens med det der bliver sagt. Herefter må jeg regne på, om det så er en forretning der kan lave penge, når alt herefter kommer på papir efter min overtagelse. Men prissætningen af forretninger der ikke havde noget på papir, har jeg dog aldrig prøvet, derfor min uvished :-)

Personligt forstår jeg ikke hvorfor folk vælger at drive deres forretninger sort, trods økonomien er god - også selvom det hele kommer på papiret... Ens liv er jo bremset på bange områder. Banken vil ikke låne dig penge til noget som helts, alt hvad du køber skal være inden for en grænset så SKAT ikke kommer efter en osv osv.

Så for lige at slå en streg i sandet, så handler indlægget udelukkend om prissætning :-) Men jeg er dog blevet klogere i mellemtiden :-)

God dag til jer alle. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)