Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en ung iværksætter med tøj producent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino's læsere!

Jeg har tidligere rodet med mindre projekter for at få erfaring og pga. min økonomi. Jeg føler nu jeg er klar til at tage næste skridt og påbegynde mit "rigtige" store projekt - at lave mit eget tøjmærke. Jeg er godt klar over hvor svær tøjbranchen er så det behøver i ikke at fortælle mig, men som jeg har skrevet henover brystet "viljen til at ville, skaber evnen til at kunne". Jeg har de sidste par dage henvendet mig til de forskellige store danske tøj hjemmesider for at høre hvordan de driver deres webshop og venter stadig på svar. Jeg føler tøjbranchen passer godt til mig, da jeg altid har haft min egen unikke stil og samtidig gået meget op i fashion og mode. Jeg har fået en idé til et nyt design af t-shirter, som jeg gerne vil føre ud. Jeg er hundrede procent sikker på mit design vil sælge, og markedsføringen har jeg styr på, da jeg har kontakt til mange danske bloggere og bare generelt har et stort netværk. Mine spørgsmål er, skal jeg finde en tøj producent i Danmark som er dyre, eller skal jeg finde en i Kina som er usikker men billig? Det skal siges at jeg er 17 år, og min økonomi rækker ikke langt. Er der nogen som har anbefalinger til en speciel producent hvor man ikke behøver at bestille et antal på minimum 100, men måske en 30 stykker? Jeg håber nogen har en anbefaling, har dog lavet lidt research, men finder kun nogen som kan producere 100-300 af gangen. I er også velkommen til at skrive nogen guldkorn til mig. :)

Mvh

Patrick Raymond Hansen

Tilmeldt 21. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jkmk

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,
Tillykke med at du har valgt at tage springet i større skala.

Først og fremmest, selvom du siger tøjbranchen er svær og at du er klar over det, vil jeg dog alligevel give dig et par råd med par vejen med en erfaren tekstilmand:

1. Kvalitet og sourcing
En t-shirt er ikke bar en t-shirt, hvad kvalitet er vi ude i (og her søger jeg ikke et svar som "høj kvalitet", men kompositioner, bomulds typer etc). Det er vigtigt ift. hvor du kan source dine produkter bedst mulig ift. den rå-varer tilgængelighed som landet har. Men under alle omstændigheder, så skal du udenfor Danmarks landegrænser - vi kan ikke tekstil-mæssigt noget i Danmark som man ikke kan lave i Europa eller Asien for en billige pris i samme kvalitet.

2. Produktionssikkerhed og minimums
Du skriver at du vil tage "springet" til en større skala, og efterfølgende siger du vil købe 30 t-shirts, for mig er det ikke større skala?
Der er en helt simpel grund til at 99% af alle tekstil-virksomhed-drengedrømme ikke bliver en realitet og det er uvidenheden for hvad det kræver.
Med en ordre på 30 stk er der ingen kvalitetsbevidst producent eller fabrik der vil tage dig ind og med rette. Der er mange ting der skal laves for blot at kunne starte en lille "ordre" på 30 stk., og derved er det ikke lønsomt før kvantiteten kommer op.
- Desuden vil du med så lave kvantiteter med største sandsynlighed få en rå-varer der lavet til indenrigs markedet (ex. i Kina), hvor der på ingen måde er samme krav, langt fra, til kemikalier, børne arbejde, m.v. Laver du ét produkt som en kunde får et udslæt af eller lign er din virksomhed dødsdømt, foruden at det er i direkte lovbrud.

Jeg er ikke ude på at skræmme dig væk fra din ide, men nærmere anbefale dig at alliere dig med 2 type af mennesker:
1. En der har tekstil og produktions ansvar, som kan hjælpe dig med at få dine tegninger fra papir til produktion.
2. En investor eller lign, så du kan realisere i større skala og kan komme ind ved producenter og fabrikker der ved hvad de laver.

Enhver kan lave et fedt design - det gør 8 årige piger i folkeskolen når de sidder og hygge tegner - du mangler dem der kan realisere din drøm.

Held og lykke med det, håber det lykkes for dig!
Mvh

 

 

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)