Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed, hvor en del af overskuddet går til velgørenhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksættere :)
Jeg har forsøgt at spørge på facebooks iværksættersider, men tilsyneladende uden svar. Jeg prøver derfor lykken her ;-)

Jeg vil sætte et (Nyt) produkt i produktion - med designpatent. Jeg er dog ikke ret langt i denne proces, og har virkelig brug for en guideline, til hvilke skridt jeg bør tage.
Hvordan kom i, i kontakt med en fabrik/virksomhed som producerer jeres produkt - og hvilke forhold bør man være opmærksom på, når man forhandler vilkår? (bør man have advokat med på sidelinjen osv osv)
Hvordan og hvornår i forløbet, tager man kontakt til større virksomheder, med henblik på at få din vare, i deres sortiment? (Det er ret afgørende for mit produkt, at bestemte virksomheder er intr. i at sælge produktet)
En del af overskuddet skal gå til mit primære projekt, som er et velgørende projekt i den 3. verden. Er der noget specifikt at være opmærksom på her? Skat/regler osv?
Sidst men ikke mindst. Hvilken virksomhed bør man registrere, når man (pt.) blot har et enkelt produkt på markedet, og ikke vil ansætte andre? 

Jeg beklager hvis det er dumme spørgsmål - men jeg er gået i stå, og har brug for lidt guidlines for at tage næste skridt.

- God søndag til jer :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

3 - ja du skal få en konkret revisorvurdering - dels er det langt fra al velgørende som man kan gi til med fradrag og dels er der en - som jeg husker det - 15% begrænsning. Du kunne nemt risikere her, at du må gøre det med beskattede midler - men lad en revisor råde dig helt konkret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :) Det er ret relevant at få styr på ja. 
Planen er at oprette:

1 virksomhed til produktion og salg

2 registreret forening, hvor 15-20% (hvad der svarer sig) af overskud fra 1 virksomhed går til foreningens arbejde.

Jeg skal på intet tidspunkt trække løn af noget, da jeg regner med en god løn fra andet arbejde - så øvrigt overskud vil gå til at udvikle flere produkter til virksomhed 1.  

Jeg tror jeg må revisor på, for at sikre at alt går rigtigt til, som du siger og til at sikre at 2 registreret forening, er i overensstemmelse med at der kan gives fradrag evt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej om en erhvervsdrivende fond ikke er en bedre løsning at lægge aktiviteten i.

Hvis du bliver i en «normal» virksomhedstanke så overvej muligheden for at skrue en aftale sammen med den organisation, som du vil støtte om ikke der kan laves en aftale med et element af reklameomkostninger.

Men ja, følg Johns råd om en snak med en revisor så du kan få en løsning, der tilgodeser dem der skal støttes mest muligt.

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. Jeg forstår ikke helt og det ærger mig, hvis nu det er rigtig relevant viden/perspektiv :-) 

Vil du uddybe:

- Tænker du virksomheden, jeg opretter til produktion og salg af egne produkter med designpatent på - kunne blive en erhvervsdrivende fond?

- Den organisation jeg skal støtte, er helt min egen (endnu ikke opstartet, da jeg lige har et par eksamner og speciale som skal skrives - så det hele går lidt langsomt + at jeg vil satse på "virksomheden" først for at skaffe startskapital til den) - Men hvad tænker du, i forhold til aftaler med reklameomkostninger? Min tanke er blot at skabe en virksomhed, for at skaffe kapital til opstart af det velgørende projekt. På sigt kunne det tænkes, at der bliver produceret ting af de mennesker (da det drejer sig om hjælp og støtte til at skabe indtægt selv) som jeg støtter - som skal sælges via virksomheden - hvor en del af overskuddet går tilbage til foreningen = flere kan få hjælp til selvhjælp. - Og her kan det tænkes, at jeg benytter billeder/materiale mv. til reklame af "virksomheden" - for at vise hvad forbrugeren/køberen støtter. 

Vh Eydis 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)