Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

modpart har givet ukorrekte ejeroplysninger i ejer kontrakt, hvad gør jeg?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Skulle han/de vælge at retsforfølge, ville jeg tage det helt roligt ud fra det jo klart har været EN person du mente at indgå aftale med - og en anden person og/eller virksomhed som fremgik af kontrakten, og havde du kendt sandheden fra starten, havde du ikke indgået kontrakten

vh John H

Jeg er også rolig på det punkt, jeg er dog en smule i vildrede fordi han har undladt og opfylde en masse kontraktlige forpligtigelser, og derved påført mit firma tab, både i tid og reelle kroner, spørgsmålet er bare hvem der kan stilles til ansvar, om det er den der har udgivet som ejer, eller den rigtige ejer, eller om det er begge i et sådant tilfælde -

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mig selv :-):
Han/enkeltmandfirmaet har fået reel ejer andel

Lidt - men ikke helt - off topic. Så har du husket at indberette hans ejerandel som løn til SKAT. Det ville jeg gøre på hans cpr for at indikere at du mener aftalen er indgået med ham direkte.

At få ejerandelen tilbage vil kræve at han enten frivilligt sælger dem tilbage til dig eller at du fører en egentlig sag mod ham (kontraktbrud mv....)

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

God pointe Henrik tak for det!....

Mht. til ejerandel at få den tilbage, er jeg indstillet på hvis det kommer dertil,  at må køre en sag, vel også i og med at jeg har indgået på falske forudsætninger.

Såfremt det er decideret ulovligt at skrive sig som ejer af firma man ikke ejer(det høre jeg i denne tråd mellem linjerne , at der kunne være belæg for), håber jeg også han kan se fornuften i at rette ind på frivillig basis.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Før du involverer SKAT i dette ville jeg forsøge at få fat i ejerandelene igen.

Jeg formåder at du ikke ønsker at fortsætte samarbejdet, men vil ud af enhver aftale du har med ham/hende.

Du har lidt et tab (manglende opfyldelse af aftale), som du må gøre op med dig selv om du vil gå efter. Vil du ikke det, så gå målrettet efter at få aftalerne annuleret og ejerandelene overdraget igen. Det kræver at både ham og hans kone, der reelt (ureelt) har modtaget anparterne samtykker. Til dette kunne det være hensigtsmæssigt at bruge nogle kroner til en advokat der kunne udarbejde en juridisk holdbar annulering, og samtidigt belyse hvad udsigterne er såfremt de ikke vil medvirke til en frivillig løsning.

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle sammen for nogle gode svar, som jeg imellemtiden er gået videre med til part, og drøfte forløb med ham.

Jeg får svar fra ham, hvor han dog erkender at det ikke er ham der ejer enkeltmandsfirmaet, men hans kone, og mener  det er helt legalt, og at det er mig der er helt forkert på den.

Han fortæller han arbejder i firmaet på fuldmagt fra sin kone og at det så i realiteten er hende der ejer vores del af firmaet,,  - burde jeg som indgår aftale som part, være informeret om sådanne forhold ?, da det jo er MEGET relevant hvem man i realiteten  indgår aftale med, især når det er personligt firma, og at aftalen inkludere et ejerskabs andel i mit firma.(så det er ikke blot et simpelt køb uden fremtidig indflydelse)

Han mener forøvrigt ikke han har pligt til at oplyse ved eller i aftale at han er på fuldmagt for anden part, hvad mener i ?

Jeg kiggede på om der i det var belæg for bruge aftale lovens paragraf 30

Go aften 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

mig selv :-):

Han fortæller han arbejder i firmaet på fuldmagt fra sin kone og at det så i realiteten er hende der ejer vores del af firmaet,,  - burde jeg som indgår aftale som part, være informeret om sådanne forhold ?, da det jo er MEGET relevant hvem man i realiteten  indgår aftale med, især når det er personligt firma, og at aftalen inkludere et ejerskabs andel i mit firma.(så det er ikke blot et simpelt køb uden fremtidig indflydelse)

Han mener forøvrigt ikke han har pligt til at oplyse ved eller i aftale at han er på fuldmagt for anden part, hvad mener i ?

Hvis han skriver under på noget for en anden via en fuldmagt skal det jo noteres hvem han skriver under for. Enhver kan jo høre det er bortforklaringer. Find en Advokat hurtigst muligt inden du selv bliver rodet mere ind i dette svindel nummer.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

han har 100% pligt til at oplyse dig om disse forhold.

Det han nu fører frem er en fortsættelse af de urigtigheder han tidligere har fremført.

Går ud fra at du ønsker at komme ud af aftalen. Tag fat i dem begge og gør opmærksom på at du vil have aftalen annuleret. Modsætter de sig dette skal du gøre dem opmærksomme på at du overvejer anmeldelse.

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Enhver kan jo høre det er bortforklaringer. Find en Advokat hurtigst muligt inden du selv bliver rodet mere ind i dette svindel nummer.

 MANGE Tak michael. jeg har også kontaktet advokat, som jeg må trække sagen igennem- go aften Yes

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Går ud fra at du ønsker at komme ud af aftalen. Tag fat i dem begge og gør opmærksom på at du vil have aftalen annuleret. Modsætter de sig dette skal du gøre dem opmærksomme på at du overvejer anmeldelse

Ja, jeg ønsker at annullere aftale, min tillid og tro er fuldstændig bruft....... jeg har givet dem brev hvor jeg ønsker aftale ophævet på grund af dette og flere forhold, samt at jeg går videre med sagen til advokat hvis de ikke selv trækker sig, det har de pure nægtet, og mener at de har helt rent mel i posen, og at det er mig der taber, idet som de siger " det er fuldt lovligt at indgå aftaler på fuldmagt".......jeg har aftale med advokat her en af de nærmeste dag, for det bliver her sagen må ende, jeg er dog bare lidt øv over det, for i mellemtiden kan jeg næsten intet gøre, så jeg kan stå lidt stille i mit firma indtil sagen er afklaret, idet jeg ikke kan handle nye ind i stedet for denne person, før at retten har frataget %  - for jeg kan ikke overdrag % til en ny samarbejdspartner før de andre juridisk er frigivet.

rigtig go aften Wink

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er rystet. Dette er både mandatsvig og dokumentfalsk - han udgiver sig for at være en anden, end han er. De aftaler, I har, kan din advokat sikkert hurtigt erklære ugyldige, så du kan fortsætte med dit firma, 100% som dit eget. Dette ville jeg prioritere. I anden omgang ville jeg opgøre et tab og sammen med advokaten overveje, om det er stort og beviseligt nok til at gå efter - og om det er sandsynligt, at han kan betale. Endelig bør han politianmeldes. Sagen er jo klar, eg var bare nødt til at reagere på dette, og det er HELT rigtigt at gå til advokat. Hans/hendes salær er jo en del af det tab, du har lidt. Held og lykke!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)