Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Driver du virksomhed som umyndig?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der. 

Jeg sad her den anden aften og læste noget om opstart af virksomhed som umyndig og der var en masse ting der forvirrede mig. 

Men i det her indlæg søger jeg dog ikke hjælp til de problemer, jeg vil nemlig spørge jer om hvilken form for forretning i driver (freelance, webshop osv.) som umyndige(under 18 år)?

På forhånd tak :-)

- Mark S. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må desværre sige, at det ikke er lovligt at drive virksomhed som umyndig faktisk. Man må dels ikke kunne gældsætte sig og det er jo umuligt i forhold til kundeklager, returvarer, leverandører og meget andet og man kan og må ikke forpligte sig i forhold til andre - ikke love returret - garanti osv

Det man må - er at lave direkte ydelse, slå græs - hjælpe med IT opgaver - levere noget design til en virksomhed eller en privat  - udføre arbejde osv hvor modtager er klart informeret om, at man er under 18 - men ikke f.eks. drive webshop og ligende som skal gøres i noget der ligner virksomhedsform -

Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html   kravet er helt enkelt dispensation fra statsamtet - ellers bryder man værgemålslov ligesom man jo vildleder forbrugere til at tro de kan stole på en på samme måde som på en myndig der kan retsforfølges for ikke at holde sine løfter og forpligtelser

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
levere noget design til en virksomhed

En eller anden dag må du forklare mig hvorfor du mener man må drive virksomhed med design (eksempelvis) i modsætning til salg.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
En eller anden dag må du forklare mig hvorfor du mener man må drive virksomhed med design (eksempelvis) i modsætning til salg.....
jeg mener heller ikke man må drive virksomhed med design - man må må vel godt levere design som person under 18 - til en virksomhed - helt som man må vaske trapper for den - når man er honorar betalt eller som a-lønnet - men man må bestemt ikke gøre det i virksomhedsform eller det der ligner.

Man må vel også hjælpe en virksomhed med andet - i salgsafdeling for den sags skyld som under 18 -. Man må heller ikke tilbyde snerydning eller gartner arbejde som virksomhed - men gerne som person under 18 blot - men bare ikke optræde som virksomhed - hvad man jo f.eks. gør hvis man driver webshop o.l. 

Uenig?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så altså hvis man har fået tilladelse fra Statsamtet, kan man så godt drive en webshop? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

John, kan der opstå nogle problemer når man skal have lavet en bankkonto til en enkelmandsvirksomhed, som umyndig? Og når man har tilladelsen/dispensationen fra Statsforvalningen, har man så de fuldstændig samme rettigheder/muligheder som hvis en myndig drev virksomheden? 

Mvh, 

- Mark S.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der kan givet opstå problemer med bankkonto til enkeltmandsvirksomhed som umyndig - forudsat de opdager at den bruges til erhverv - hvad de nogen gang gør og nogen gange ikke gør - og en personlig konto kan benyttes så længe banken ikke sætter hælene i (men det er stadigt ikke lovligt at fremstå som virksomhed uden dispensation )

Ja med dispensation har man fuldstændigt samme rettighed som alle andre. Har dog hørt en enkelt gang at Nets nægtede netskonto - hvilket for mig er nonsence og forhåbentlig en fejl, men man har helt samme ret og pligt når man har dispensation og dermed et CVR nummer at fremlægge

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)