Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af annonceindtægter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Soft2tal Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en lille virksomhed, som indtil videre ikke har omsat for det helt store. Vel kun omkring 25.000 i år.

Det meste af omsætningen er uden moms (faktureret til Grønland).

Ud over det har jeg en annonceindtægt fra Google Ad Mob på nogle af de Apps jeg har lavet.

Jeg er momsregistreret, og har også betalt moms af det jeg har faktureret - men jeg har ikke trukket noget som helst fra af det udstyr jeg har købt - hverken moms eller skat. Jeg vil tro, at sammenlagt har jeg nok de sidste par år indkøbt for 25-30.000 kroner incl moms.

Spørgsmålet er - kan jeg trække noget af indkøbet fra (og så ikke trække momsen ud af det)?

Og hvad skal jeg gøre med den annonceindtægt jeg har fra google - skal den blot opgives i regnskabet eller ..?

Jeg har tænkt på at få en revisor - men det er jo også lidt "overkill" med den omsætning jeg har (som dog er er næsten 100% i DB).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er momsregistreret så kan du naturligvis trække moms og udgifter fra - så længe det er udgifter som helt relaterer til indtægterne. 

Er det blandet- kan du kun trække del af momsen fra  

Fører det til underskud på flere års sigt - så kan skat naturligvis sige nej - men er det for at få indtægter - og det er det du fokuserer på, så er underskud som sådan jo ikke forbudt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hobro
Tilmeldt 17. Oct 12
Indlæg ialt: 20
Fra  Soft2tal Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John

Det eneste jeg har af udgifter i forbindelse med mit firmat er for så vidt indkøb af soft- og hardware.

Jeg har været nødt til at købe flere telefoner og tablets for at teste min apps og hertil selvfølgelig også computer og nødvendig software.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

eneste tilføjelser er så at telefon så snart man bare har EN med hjem giver skat af fri telefon, uanset man har flere, men jo kun af EN

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)