Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må man køre privat i firmaets lånebil?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved hvor kan jeg finde regler om hvorvidt man må bruge firmaets lånebil til evt firma- eller privatkørsel? :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - privat kørsel i firmabil inkl. låne bil i forb. med firmaet må man absolut ikke køre privat i - det vil udløse en meget ubehagelig beskatning af fri bil lige så snart du stoppes første gang - so DON'T  :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var næsten klar over at man ikke må men jeg vil frygtelig gerne læse om det da der må være forskellige regler alt efter hvordan bilerne tages ind i firmaet.... Jeg er lidt nysgerrig for at vide lidt mere fordi der stor forskel på beskatning osv i forhold til firmabil og vil gerne lære hvordan det hænger sammen. Ved du hvor jeg finder korstog omkring emnet?

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Autocorrect er ikke altid af det gode....
Lovstof selvfølgelig...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener ikke det er kompliceret. Lån af bil eller tilrådighed for ansat er ret enkelt - skat af fri rådighed. Du kan jo fortælle præcis hvad du vil, er det dig der ejer og samtidigt er lønmodtager eller hvad er problemet - Ellers - få fat i en revisor med det helt konkrete ? så får du bedre svar tror jeg

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil egentlig bare gerne sætte mig ind i lovgivningen omkring det, og syntes umiddelbart det var lidt vanskeligt at finde.

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil egentlig bare gerne sætte mig ind i lovgivningen omkring det, og syntes umiddelbart det var lidt vanskeligt at finde. F.eks. Hvad forskellen er på lånebil (til kunder) og firmabil.... Altså kan man køre efter varer i kundelånebilen når den ikke er lånt ud feks.... og er der andre regler for en kundelånebil som kunne være rare at kende....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

den store forskel er, at en kunde ikke er hverken ansat eller ejer og derfor slet ikke kommer ind under beskatning af fri bil - De kan aldrig sammenligne hvad en kunder eller en 3. part kan få og hvad en ansat eller en ejer kan - det har intet med hinanden at gøre. Hvis det er et selskab der EJER bilen ( og det gør f.eks. en alm personlig virksomhed ikke) så du da gerne køre firmakørsel (efter varer osv) men ikke en eneste privat km som udgangspunkt. 

Men betal evt en revisor som kan gi dig fuldt overblik ud fra helt konkrete scenarier- for der skal meget mere konkret kød på benet for at svare - ¨

Selskabsform eller personlig virksomhed og i så fald drevet skattemæssigt som VSO??

Brug - rent virksomhedsmæssigt eller privat?

Nummerplade hvis eller papegøje?

MEN uanset hvad - personlig/privat kørsel i firmaejet hvidplade bil udløser skat af fri bil fra km 1

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.... Jeg vil forsøge ud fra det du har skrevet at finde artikler om lovgivningen på området....Tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)