Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utilfredse kunder fra [dealsite], what to do?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
I denne sag vil jeg derfor sige at trådstarter har godkendt Dealspot som forhandler, derfor er kunden i god tro og har ret til at få sin vare.

Nej, Kunden må henvende sig der, hvor kunden har købt sin vare.

Hvis du køber en BMW i danmark, ny, kan du vær ret sikker på, at det er hos en godkendt forhandler. - Derfor har BMW i tyslland stadig ikke nogle forpligtelser over for dig, det har den forhandler du har købt varen af her!

Der er flere domme på området, den 'gyldne regel er' at hvis 'mellemledet' tjener noget på den direkte handel, så er denne også pligtig over for kunden.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Daniel K:
Kunsten er ikke blot at få kunder i butikken, men at få dem til at komme igen.. 

Kunsten er da at tjene penge på sine kunder, alle kan få kunder i butikken ved at sælge med tab som trådstarter gør - og man kan endda få kunden til at komme igen hvis man sælger man tab og så næste gang - og hvis en kunde har købt 5 deals, så kan man nemt få kunden til at igen og igen og igen...men det hjælper ikke trådstarter fordi vedkommende ikke tjener penge på kunderne

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

WOWWOW:
hvis man sælger man tab og så næste gang - og hvis en kunde har købt 5 deals, så kan man nemt få kunden til at igen og igen og igen...men det hjælper ikke trådstarter fordi vedkommende ikke tjener penge på kunderne

Der er stor forskel på at sælge en service ydelse og et fysisk produkt, og kan med hensyn til tab ikke direkte sammenlignes.

Hvis trådstarter havde købt et fysisk produkt og solgt det videre igennem et dealsite, ja så var der tale om et direkte tab da trådstarter har haft penge op af lommen. 

Nu levere trådstarters veninde en ydelse (massage), hvilket ikke koster noget i indkøb. Der er således tale om et tabt fortjeneste frem for direkte tab.

Trådstarter skriver selv at der er solgt "nogle massage" deals, hvilket i mine øre lyder ret begrænset trods alt. 

Når der oprettes deals, må man formode at disse er beregnet til at fylde tomme huller i ordrebogen, og der skulle derfor gerne være betalende kunder ved siden af disse deals.

Har tidligere skrevet at der i princippet er 2 muligheder. 

A. bruge kr. 0 og få en tilfreds / glad kunde

B. bruge kr. 0 og få en sur kunde der giver dårlig omtale

Bare se på Jensens Bøfhus sagen.. De vandt på jura, men har fået folkets vendt imod sig, og det koster langt mere end de 200.000,- de er tilkendt i erstatning. 

Så spørgsmålet er om trådstarters vendinde kan overleve en mindre eller større shit storm, fra særdeles utilfredse kunder??

Det koster kr. 0 at imødegå sådan en trussel, så hvorfor lade være??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Daniel K:
Bare se på Jensens Bøfhus sagen.. De vandt på jura, men har fået folkets vendt imod sig, og det koster langt mere end de 200.000,- de er tilkendt i erstatning. 

Mener slet ikke du kan sammenligne den her med ovenstående - de to ting har ingenting at gøre med hinanden, og ja der er sikkert et par kunder som gør vrøvl, men jeg er sikker på at hvis trådstarter fortæller kunderne ærligt hvad der er sket, så vil der også være forståelse for problemet

Daniel K:
Nu levere trådstarters veninde en ydelse (massage), hvilket ikke koster noget i indkøb. Der er således tale om et tabt fortjeneste frem for direkte tab.

Jeg forstår det ikke, i min verden handler ikke om det er tabt fortjeneste frem for direkte tab - kort fortalt, så hvis trådstarter har solgt 250 deals, så tjener hun ikke penge i 250 timer (ved ikke hvad dealen består af) og om tabet skal bogføres som tabt fortjeneste eller direkte tab, det gør ingen forskel i min verden - fordi uanset hvad, så tjener trådstarter ikke penge, højst sandsynligt fordi hun er blevet snydt at et firma.

Daniel K:
Det koster kr. 0 at imødegå sådan en trussel, så hvorfor lade være??

Det er da direkte forkert....hun sælger timer - og kan kun sælge "hendes time" én gang, så hvis hun skal vælge mellem at indløse en deal eller en normal betalende kunde, så ved jeg godt hvad jeg vil vælge - fordi hun kan netop ikke være tilstede to steder på en gang - og igen, det er næsten værre at sælge service ydelser via deals, fordi du kan kun sælge "din time" en gang - og der er også et andet indlæg for lang tid siden på Amino, tror også det var om deals med massage hvor klinikken sejrede sig ihjel, fordi der blev solgt så mange deals, så "dealkunder" blev sure over at de ikke kunne få tid fordi der var så mange der ville have tid, samtidig blev de gamle kunder også sure fordi der aldrig var ledige tider

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:
Mener slet ikke du kan sammenligne den her med ovenstående - de to ting har ingenting at gøre med hinanden, og ja der er sikkert et par kunder som gør vrøvl, men jeg er sikker på at hvis trådstarter fortæller kunderne ærligt hvad der er sket, så vil der også være forståelse for problemet

Trådstarter nævner ingen kunder der viser forståelse, tværtimod. Konsekvensen ved at afvise kunder, har jeg nævnt i tidligere indlæg.

WOWWOW:
Det er da direkte forkert....hun sælger timer - og kan kun sælge "hendes time" én gang, så hvis hun skal vælge mellem at indløse en deal eller en normal betalende kunde, så ved jeg godt hvad jeg vil vælge

Det er kun rigtigt i teorien, men ikke i praksis. 

For at din teori skal virke, kræver dette at hun har en fuld ordrebog og derfor skal afvise betalende kunder for at servicere ikke betalende. 

Men som tidligere skrevet, så opretter man vel deals for at udfylde huller i ordrebogen. 

Hvis hun på en fuld arbejdsdag har plads til 8 kunder men kun modtager 5, så tjener hun kr 0 i de øvrige 3 timer. Så kan det være, at der er forfalden arbejde, men hvis dette er fakta på daglig basis, kan dette være stærkt medvirkende til at oprette et deal tilbud så hullerne kan fyldes ud. 

Afvises kunderne tjener hun stadig kr. 0 i de 3 timer hvor der ikke er kunder. 

Hvis du derimod solgte højtalere, og selv havde købt dem til kr. 100 og solgt videre som deal til kr. 150,- så har du hver gang du udleverede en højtaler et direkte tab på kr. 100 + tabt fortjeneste på kr. 50.

Derfor er der forskel..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Daniel K:
Trådstarter nævner ingen kunder der viser forståelse, tværtimod. Konsekvensen ved at afvise kunder, har jeg nævnt i tidligere indlæg.

Nej, men det kommer da an på hvordan det er blevet fortalt overfor kunden, og konsekvensen mener jeg ikke passer .....andet end at hun ikke tjener nogle penge.

Daniel K:
Det er kun rigtigt i teorien, men ikke i praksis. 

Jeg kan sagtens forstå hvad du skriver, og synes du kommer med en rigtig god forklaring med højtalerne ;-) Og igen hvis hun har behandlet 50 ud 60 solgte deal, så skal hun bare klare resten med et smil, og tænkte at det gør jeg ikke igen.

Men selv hvis ikke hun har ordrebogen fuld, så mener jeg stadig at hun kan bruge sin tid mere fornuftigt end at tilbyde gratis behandling på solgte deals. Og igen nu går jeg nok lidt i selvsving, men hvis hun skrev behandling normal 200 - i morgen kun 20 kroner. Så ville hun stadig ha' tjent mere end ved at indløse deals.

Det hele kommer dog an på trådstarter antal solgte deals, økonomi osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Daniel K:

Nu levere trådstarters veninde en ydelse (massage), hvilket ikke koster noget i indkøb. Der er således tale om et tabt fortjeneste frem for direkte tab.

Jeg vil gerne ansætte dig, da jeg kan forstå du arbejder gratis. Ikke? Nej, selvfølgelig gør du ikke det.

En medarbejder til 25.000 kroner i løn, koster som tommelfingerregel 32.500 (25.000*1,3) i måneden når sygdom, feriepenge, forsikring, etc. medtages.  Med 160,33 arbejdstimer på en måned er hendes indkøbspris således 202,7 kroner. Ofte kan man kun fakturere omkring halvdelen af sin tid, hvilket gør udgiften per fakturerbar time reelt er 405,4 kroner. Dertil kommer lokale- og administrationsomkostninger.
Hvis hun ikke har kunder nok, skal tiden bruges på at opdatere sin hjemmeside, facebook, udarbejde annoncer, lave bogføring, vaske håndklæder, etc. Ikke arbejde gratis for folk der har lavet en dum aftale med et tredjepartsfirma. 

donbaek:

Nu hvor hun har masseret ca. 50 dealspot kunder, har hun stadig ikke modtaget nogle penge :(

[...]

Hvad gør man i sådan en situation?

Som jeg ser det, så har kunderne købt et gavekort fra Dealspot. De har så som en B2B-handel købt dem fra din veninde. Da betalingen ikke er faldet må hun være i sin gode ret til at opsige aftalen med dem og da de er lukket bliver der nok ikke bøvl omkring den del.

Der findes et hav af firmaer der tilbyder gavekort som så kan indløses på 50 forskellige restauranter. Hvis de gik konkurs i dag, ville ingen af restauranterne selvfølgelig tage i mod dem da der ikke er dækning for dem.

Hun skal selvfølgelig ikke arbejde 250 timer gratis i et forsøg på at skabe goodwill. Folk har købt et gavekort fra et lille nystartet firma, som ikke har betalt pengene videre og derfor ikke får mulighed for at bruge kortet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
Hun skal selvfølgelig ikke arbejde 250 timer gratis i et forsøg på at skabe goodwill. Folk har købt et gavekort fra et lille nystartet firma, som ikke har betalt pengene videre og derfor ikke får mulighed for at bruge kortet.
Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:
Hvis hun ikke har kunder nok, skal tiden bruges på at opdatere sin hjemmeside, facebook, udarbejde annoncer, lave bogføring, vaske håndklæder,

Derfor jeg skrev at der var en grænse for hvor meget forfaldent arbejde der er på daglig basis, hvis du kun har en halv fuld ordreborg. " bemærk ordet halv fuld og ikke halv tom :-) "

For god ordens skyld vil jeg gerne dele trådstarters problemstilling op i 2 dele. 

A. Juridisk hvor jeg mener at der er en god chance for at kunderne har indgået en aftale med dealspot og ikke klinikken. Hvis dette er tilfældet, har klinikken derfor juridisk ret til at afvise kunderne, og skal tage tvisten med dealspot.

B. Kundernes opfattelse af situationen og hvem de retter deres vrede imod, samt konsekvenserne deraf. 

Uanset hvor godt du forklare kunderne situationen, så vil de stadig gå med en eller anden form for negativ oplevelse af virksomheden.

Blot se på trådstarters eksempel på ham der har købt 5 deals, og bliver afvist efter 2. Her er der ingen sympati eller forståelse at bemærke, og det er det jeg anser som problemstillingen. 

Hvis der ikke ydes service til kunderne, kan klinikken bruge alt den sparede tid på at forsvare negativ omtale eks. via trustpilot & Facebook der med god sandsynlighed aldrig bliver slettet. 

Så hvad der er sparet i den ene ende, lægges blot til i den anden, dog med negativ omtale til følge. 

Som skrevet et par gange før, så opretter du ikke deals med mindre du har huller i ordrebogen, der i forvejen ikke bruges på håndklædevask og facebook. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle de gode svar. Godt at høre input fra så mange forskellige synsvinkler.
Det er hermed givet videre til min veninde.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)