Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utilfredse kunder fra [dealsite], what to do?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@wowwow

Når man som kunde handler ved et dealsite, kan det være ret utydeligt hvem aftaleparten er. Er det dealsitet eller den forhandler/leverandør der levere ydelsen/produktet?

Hvem der er aftalepart kommer meget an på dealsitets salgs & levbetingelser kombineret med hvor "aktive" deres beskrivelse/service er i forhold til produktet.

Uden at kende nærmere til det omtalte dealsite, så kan der være en risiko for at aftalen er indgået mellem leverandør og kunde, og ikke dealsite og kunde.

Det kan godt være at trådstartes veninde har brændt fingrene med dealsitet, men kunderne vil sten sikkert rette deres vrede mod massage klinikken, så her handler det om damage control. 

Med en massage klinik, må man formode at omsætningen laves når hænderne bogstaveligt talt er i arbejde. Afviser man kunderne med gavekort, giver det dårlig omtale = færre kunder i butikken. 

Du kan vælge:

A - at afvise gavekortene, sætte dig tilbage i stolen og tjene kr. 0 og få negativ omtale eller..

B - levere den aftalte service også til kr. 0 yde en god service og få positiv omtale.  

Hvis man oven i købet fortælle kunderne ( evt. mens de får behandling) at man er blevet snydt af dealsitet og derfor ikke modtager betaling for sin ydelse, ja så vinder man helt sikkert sympati og forståelse, hvilket smitter positivt af på klinikken. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:
B - levere den aftalte service også til kr. 0 levere en god service og få positiv omtale.

Ja, men jeg mener der findes flere indlæg her på Amino, om hvilket slags kunder som benytter sig af deal sites, og det er jo mest "tilbudsjægere" og de er ikke speciel loyale fordi de går kun efter tilbud.

Jeg er helt enig om at hvis man kan tilbyde behandling selvom man er blevet snydt så er det den bedste løsning. Jeg fornemmer bare på trådstarter at det begynder at knibe med økonomien "allerede" ved 50 solgte - nu ved jeg som sagt ikke hvor mange der er solgt, men hvis nu der er solgt 250 - så er den altså svær at sælge 250 timer á f.eks. 200 kroner = 50.000 kr. i mistet omsætning - og derudover skal vedkommende vel også betale moms af beløbet ?

Men jeg har faktisk gået tit og tænkt på at der måtte være nogle "leverandører" af ydelser som måtte få ørerne i maskine omkring manglende betaling, fordi mange deal sites kører med underskud, og man skal levere en ydelse og så bagefter få en betaling fra en deal site med dårlig økonomi...

Som sagt er det svært at rådgive trådstarter fordi der er en masse ukendte faktorer (hvordan er aftalen skruet sammen, hvor mange solgt deals osv.), men hvis deal sitet er lavet med cvr nummer som ikke virker osv. så virker det mere om svindel ...

Igen jeg er ikke advokat, og kan ikke rådgive korrekt om det juridiske, jeg tager bare udgangspunkt i trådstarters problem omkring presset økonomi og her ville jeg som sagt råde trådstarter til at stoppe behandlingerne, evt. komme med dårlig undskyldning om for mange solgt deals i forhold til aftalen - ja, det er ikke sandheden, og ja det vil sikkert også give sure kunder - men som sagt hvis alternativet er at lukke butikken, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge.

Jeg har tidligere prøvet at lave en indsigelse i banken efter betalt med kreditkort hvor jeg ikke fik det aftalte (ikke noget med deals) men jeg mener stadig at banken vil kontakte dealsite og trække pengene fra dem, banken kan jo ikke sende en faktura til trådstarter. Og ja, ikke optimalt - men kunden får sine penge og trådstarter går ikke konkurs.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

donbaek:

Hvad gør man i sådan en situation?

Giver man gratis massager til alle dem, der har købt? eller er hun i sin gode ret til at stå fast og afvise dealspot kunderne??

Det er en rigtig lorte situation, sure kunder og manglende indtægt.

 

Hej.

Ifølge Google findes der ikke nogen dealspot i Danmark, og som også har været lukket siden 2012, den eneste Dealspot man kan finde er DealSPOT Philippines | Facebook https://www.facebook.com/DealSPOTPhilippines  

og så omtale på https://www.trustpilot.dk/review/dealspot.dk
Mvh. Niels

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om, at det er en rigtig æv situation. 

Formoder at når man som virksomhed opretter et tilbud via et dealsite, (specielt servicevirksomhed) er det fordi man har huller i ordrebogen man gerne vil fylde ud. 

Så forhåbentlig er der alm. betalende kunder ved siden af dealen, så forretningen ikke er lukningstruet.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:
Når man som kunde handler ved et dealsite, kan det være ret utydeligt hvem aftaleparten er. Er det dealsitet eller den forhandler/leverandør der levere ydelsen/produktet?

Hvis ikke det fremgår klart og tydeligt, at man (deasitet) kun er formidler af en handel. - Og det skal fremgå lige fra starten, så er det dealsitet man har handlet med. ............................ Det hjælper så ikke en k... i dette tilfælde, hvor sitet ikke findes mere.

Jeg er enig i, at det er tilbudsjægere, der benytter dealsites, så lad være med at benytte de sites, skaf rigtige kunder i stedet. - Men... Dem der benytter dealsites er temmelig sikkert meget aktive på nettet. Det være sig facebook og trustpilot. Så kan hun overhovedet holde til, ikke at give dem hvad de har købt? - Det kommer jo an på, hvor mange der er solgt, og hvor stor kundebasen ellers er.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Carsten.

Enig men det lidt af en grå zone, hvor selv forbrugerklagenævnet  ikke er 100% enige med sig selv. 

Der har tidligere været en reklamation via et dealsite som kan læses her: (læg mærke til brugen af flertal og mindretal)

http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/barnevogne-cykler-knallerter-sports-og-fritidsudstyr/Dealsite-var-ansvarlig-for-fejl-paa-cykel?tc=E40389452EC6474D98D1D61CAB4C14CB

Det blev afgjort, at dealsitet var aftaleparten, på trods af at de prøvede at fraskrive sig dette i deres betingelser. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten og Daniel, i kan ikke bare entydigt kigge på en dom eller lignende og så sige sådan er det for alle dealsites. Jeg ser en væsentlig forskel i om dealsitet er en form for opslagstavle hvor butikker betaler for at udstille deres varer, eller om dealsitet er opbygget som en forhandler af butikkens ydelser. Dvs. det vigtige er, hvem modtager pengene!!!

I denne sag vil jeg derfor sige at trådstarter har godkendt Dealspot som forhandler, derfor er kunden i god tro og har ret til at få sin vare. Hvis man har ventet i 18måneder på at vurdere hvorfor ens forhandler ikke sender penge videre for det arbejde man selv udfører, så er det ens eget firma der er hovedansvarlig for at sådan et scam kan ske.

Så det er klart at man må bide i det sure æble og opfylde sine forpligtigelser. Ikke forstået sådan at jeg ikke kan se at trådstarter berettiget føler sig ført bag lyset, men skal alle disse lokale kunder som alle har betalt og hvor halvdelen potentielt er fremtidige faste kunder, skal de holde sig væk og fortælle alle de kender i lokalområdet at de er blevet bedraget ved køb i din shop? Nej vel?

Det er hammer surt men træk dit tab fra i skat og vær opmærksom på hvilket ansvar du selv har fremover. Og så anmeld for en sikkerheds skyld dit krav.

 

 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Carsten og Daniel, i kan ikke bare entydigt kigge på en dom eller lignende og så sige sådan er det for alle dealsites.

Det siger jeg bestemt heller ikke.. som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så er området en gråzone hvor selv forbrugerklagenævnet har sine tvivl, så man kan bestemt ikke generalisere i forhold til dealsites. 

Om kunder der jagter gode tilbud via et dealsite er loyale eller ej må stå i det uvisse, men du kan ikke skabe loyale kunder hvis ikke de besøger din forretning og prøver din ydelse/service. 

Kunsten er ikke blot at få kunder i butikken, men at få dem til at komme igen.. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

donbaek:

Hvad gør man i sådan en situation?

Giver man gratis massager til alle dem, der har købt? eller er hun i sin gode ret til at stå fast og afvise dealspot kunderne??

Med de oplysninger der er kommet frem i løbet af tråden ser det noget underligt ud.

Jeg ved ikke hvad "man" gør, eller hvad der er juridisk korrekt. Men jeg ville også gøre som anbefalet tidligere i tråden: Beklage overfor kunden og guide dem igennem indsigelsesproceduren i banken, så kunderne kan få pengene tilbage. Det er en forholdsvis let omgang.

Derudover ville jeg tilbyde dem en massage til den aftalte pris, mod betaling i butikken.


Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)