Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips & råd til at aflønne en salgsagent i DK

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi skal til at finde en ny salgs agent i Danmark. Vi har flere verden over og deres provision afhænger selvfølgelig af det land de befinder sig i blandt andet.

Vores salgsagent skal aflønnes kun med provision. Min spørgsmål er hvilken % sats er normalt. indtil videre har det været mig der lavet alt arbejde med salg i DK. De skal bruge eget bil til opgaverne.

Vi har fået nogle større kunder ind som jeg skal til at koncentrere mig mere om og vil have en til at overtage nogle af mine opgaver. Jeg har arbejdet med internationalt end her i DK så derfor søger jeg info og tips.

Hvad har i gjort i jeres virksomhed?

Med Venlig Hilsen

Eric J. Christiansen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det nærmeste jeg kommer det er, på ren agent provision - at der skal kunne opstilles et realistisk budget som gør at agenten kan drive foretagenet med bil, telefon, computer og kontor og alt hvad måtte skulle behøves + en løn til ham selv som skal dække ferie, sygdom osv - 

Jeg vil mene at det betyder at overskud i agentens firma ikke skal være under 300.000 kr efter alle disse omk, baseret på den historik du kan vise han får ud fra de kunder + en vis forventning om hans ny skabelser, men nok ikke under 300.000 (25t per måned) alene ud fra ret sikre tal på det han overtager. 

Så får han jo mindre hvis det ikke virker og mulighed for mere hvis det virker

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)