Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivation til at holde virksomhed oppe

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens, jeg sad bare og tænkte på, hvordan i egentlig holder motivationen oppe til at blive ved med at køre jeres virksomhed?

Vi har jo alle gode og dårlige perioder, og lige nu er jeg inde i en dårlig periode, hvor jeg har overvejet at lukke den et par gange, OGSÅ selvom det er noget jeg brænder for at lave.

Har i haft samme tanker, problemer, hvis ja, hvad gør i i den situation? 

Tilmeldt 25. Mar 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Admire Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er noget du brænder for, ville jeg personligt gøre alt hvad der stod i min magt for at prøve at få det til at fungere.
Det ville være ærgeligt at give op, og så tænke tilbage på det engang og tænke at man måske kunne have prøvet endnu hårdere. 

Jeg har personligt selv tidligere "grindet" en dårlig periode ud, dvs. gået lidt i automode og knoklet videre, og så er tingene blevet bedre over tid.

Måske en miniferie hvor du fysisk får fjernet dig fra tingene også kan hjælpe.
Det kan måske hjælpe med at få renset tankerne, og komme tilbage med fornyet gejst.

Held og lykke med det.
 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. læs nogle blogindlæg fra div. 'ekspertiværksættere' eller få fat i en af de gode iværksætterbøger? Evt. en selvbiografi: 'Kickass' 'Sådan blev jeg Kasi-Jesper' 

'Remember that guy that gave up? Neither does anybody else' 

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, værdsat! 

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. Er er nogle flere, som vil hjælpe/byde ind med noget? 

Tak på forhånd.  

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har startet en webshop for ca 1 år siden.

Kører den ved siden af mit fuldtidsarbejde, har haft 3 salg i perioden.

Har jeg overvejet at droppe det? Ja. Har jeg gjort alvor af at droppe det? Nej.

Hvorfor har jeg så ikke droppet det , med kun 3 salg på 1 år? Fordi jeg vil det. Bruger ca. kr. 7.000.- incl. moms/år for at drive den, så det er ikke billigt at gøre, via privat økonomien.

Men jeg bliver ved, fordi det er det jeg vil. Siden jeg var ca. 6 år har jeg villet være selvstændig så det var kæmpe stort at tage beslutningen sidste år, i en alder af 26 år. Men det er rigtig sjovt og spændende, det tager en masse af min fritid. Men det er så afgjort det værd.

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 8. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Fra  Cataclysm-WoW.com Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant! Det er lige præcist korrekt, at hvis man brænder for noget, burde mange blive ved, som du gør. 

Vil have det i mente når der opstår problemer, tak! 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Darabos:
Måske en miniferie hvor du fysisk får fjernet dig fra tingene

 HELT enig. Måske endda en stor én af slagsen. Har du mulighed for at få nogle andre til at passe biksen i f.eks. 8 dage? Eller kan du passe den via nettet, så du kunne sidde ved en swimming pool syd på og gøre det? Det har jeg med held gjort nogle gange. Og så havde jeg et telefonbureau til at tage telefonen imens og de mailede så, hvis der var noget vigtigt. Jeg gjorde det i en relativ stille periode, så måske kan du finde en sådan. Prøv det! Det giver 10 fold igen. Et succeskriterie er at være så længe væk, at man glemmer sit password :-)

Fra Glostrup
Tilmeldt 28. Oct 14
Indlæg ialt: 8
Fra  HR Pro Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søge inspiration andre steder fra. Tag til et fedt foredrag med nogen, der virkelig sætter dine tanker i gang, så du bare ikke KAN lade være med at fortsætte. Meld dig evt. på nogen af de super fine gratis kurser/workshops/foredrag, der bliver udbudt i uge 47 (www.uge47.dk) til iværksættere. Jeg har en forhåbning om at at de kurser jeg deltager på, vil give mig et spark til at komme videre... med turbo på!

Som der også er skrevet om her i tråden ifht ferie, så handler det nogen gange om, at man skal væk for at kunne se meningen med det man sidder og er fordybet med i hverdagen. Og så skal man have inspiration, og den kommer nogen gange fra ligesindede og andre gange fra en tur i Netto. Men du bliver nødt til at søge den, hvis det er lige nu og her, du har brug for den!

Pøj pøj med det!

Lise
www.hrpro.dk / HR On Demand - Rekruttering, Coaching, Udvikling

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)