Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra OSCommerce til Magento - SEO påvirkning?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi er ved at få designet ny hjemmeside, i Magento. Dermed flyttes vores shop fra OSCommerce til Magento.

Når vi laver skiftet, og peger vores domæne hen på den nye shop, hvilken effekt har det på vores SEO ?

Uden at vi har gjort noget specielt ud af SEO, er vi så heldige at ligge nr. 1 på et meget vigtigt nøgleord, og har generelt gode/ok positioner på andre nøgleord. Generelt vil jeg tro det skyldes at hjemmesiden har været der siden 2007 og har opbygget en ret god organisk linkbase. Der er ikke lavet meget andet SEO end bare Metatags mm.

Men til pointen; Når vi laver flyttet fra OSC til Magento, hvad skal vi være opmærksomme på ?

Jeg har snakket med programmøren som siger at vi redirecter alle de vigtige urls som vi kender (f.eks. de organiske landingssider) direkte til de nye - eller måske bare kalder dem det samme. For os er det produktkategorierne (ala www.domæne.dk/produktgruppe.html) der er de vigtigste - det er dem Google rangerer højt.

Men er der noget som jeg skal være opmærksom på med det her ?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:
Jeg har snakket med programmøren som siger at vi redirecter alle de vigtige urls som vi kender


I skal redirecte alt, det er ikke godt at have links til sider der ikke findes.

Ud over det skal i være opmærksom på at det kan have effekt på jeres placering. Jeg har selv flere gange flyttet butikker og for det meste har det været med gode resultater, men jeg har dog også oplevet det modsatte.

 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg vil lige præcisere. De vigtige sider vil vi Redirecte "1:1", således at man lander det samme / nøjagtige sted. Og som jeg har forstået Programmøren, vil vi opsætte således at alle andre gamle links, vil gå til forsiden. Så vi skulle ikke gerne miste nogen som helst links. Der vil dog ske det, at gamle dybe links, måske blot vil gå til forsiden istedet for.

Er ovenstående stadig skidt ?

Bjarke ---> Dit link til anden tråd giver 404 fejl ?

Bryan ---> Ja, det er effekten på placeringen jeg er bekymret for. Du har ikke fået defineret hvad der gjorde forskellen på succes / fiasko ?

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth

Vi har for nylig været en lignende proces igennem, og blev af vores SEO bureau anbefalet at redirecte ALT 1:1. De frarådede os også, på det krafitigste! blot at redirecte diverse gamle (mindre vigtige) links til forsiden. Da det kunne risikere at de-ranke vores forside.

Det var et kæmpe arbejde og måske også over-kill, men ihvertfald slap vi igennem processen uden tab af trafik.

Grosen Fris har iøvrigt også skrevet en god artikel om emnet:
http://www.onlinepartners.dk/blog/husk-301-redirects-ved-flytning-af-website-til-ny-platform-og-domaene

Held og lykke

Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Klüwer:
Du kan også have glæde af at kigge på denne tråd, der også omhandler flytning af en webshop fra en platform til en anden.

Kenneth R.J.:
Bjarke ---> Dit link til anden tråd giver 404 fejl ?

Jeg kom til at klippe et "x" i enden af adressen: http://www.amino.dk/forums/t/238003.aspx

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputtet Repsej.

Men puha, det lyder godt nok som et stort arbejde. Der er trods alt virkelig virkelig mange sider på sådan en webshop. !

Nu har magento den fine indstilling at man kan skrive en selvopfundet unik URL. Er der nogen kvalitetsmæssig forskel på at lave et redirect, kontra bare at lave identiske URL ? Altså så hvis en side på den gamle shop hed www.domæne.dk/kummefryser-p-63.html så sørger jeg for at navngive URL på denne side identisk i Magento ? Er det bedre end et Redirect?

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 07
Indlæg ialt: 185
Fra  Filecamp.com Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Hvis du er glad og tilfreds med din nuværende URL struktur, vil det da absolut være den mindst farlige process.

Altså, hvis alle siderne bliver oprettet igen og de har nøjagtigt den samme URL, skulle du ikke kunne miste noget på den konto.

Det står der også noget om i artiklen fra Grosen Friis:
http://www.onlinepartners.dk/blog/husk-301-redirects-ved-flytning-af-website-til-ny-platform-og-domaene

P.S. Jeg er ikke ekspert, jeg ved kun lidt om det fordi vi netop har været igennem processen selv. Og vi havde vel kun ca. 500 sider. En webshop kan sikkert have mange flere, og så er der måske andre ting der gør sig gældende.

Mvh.
Jesper

Filecamp er professionel Fildeling, Billedbank, Digital Asset Management og Online Korrektur. Kunder i +30 lande. Start GRATIS DEMO på: filecamp.com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)