Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

6 år gammel eksisterende virksomhed - nu med nyt fokus.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har et lidt kompliceret spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med.

Sagen er den at jeg gennem 6 år har haft en "lille" rengøringsvirksomhed, som kun tjener ca. 18.000 om året.
Denne har aldrig været CVR registeret da det ikke har været nødvendigt. Indkomsten altid har været mere eller mindre
fast hvert år og aldrig har oversteget 50.000 og derfor ikke været momspligtig. Indkomsten har bare været bogført som B-indkomst.

Gennem det sidste halve år er jeg begyndt at interessere mig for internet marketing, og vil har derfor lige stiftet min egen enkeltmandsvirksomhed

som til at starte med vil bygge nogle niche sider og på sigt lave konsulent arbejde. til dette er der selvfølgelig I starten en del udgifter I form at at købe
themes, diverse programmer som vil blive brugt af virksomheden fx. ahrefs, majestic osv.


Nu til mit spørgsmål.

Er der muligt for mig at denne virksomhed nu har 2 funktioner og både er en rengørings samt SEO virksomhed.

Således at jeg ville kunne trække de udgifter jeg har i forbindelse med SEO fra de reele indkomster jeg har i min rengøringsvirksomhed.


På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen

Frederik


 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har en ide om dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du må godt ha to linjer i personlig virksomhed og det er det samlede resultat du skal opgive til skat i + eller minus. Enest forudsætning for at kunne trække evt samlet underskud fra er, at du driver virksomheden intensivt erhvervsmæssigt og ikke som hobby

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John


Mange tak for svaret det var lige det jeg havde brug for at høre, der kommer ikke nødvendigvis til at være et underskud i virksomheden.
Men bare nogle udgifter i hver måned i forbindelse ved at drive en SEO virksomhed.


Hvad er grænsen mellem at det er en virksomhed og hobby? Fordi det er jo lidt en blanding, men da jeg samtidig gerne vil udanne mig indenfor dette emne og skal i praktik i en online marketing virksomhed, kan man sige det er mere min fremtidige levevej, og derfor nærmere en virksomhed end en hobby.
Men til at starte med vil det bare være en opstart af nogle små niche sider og prøve at få dem til at ranke.

Jeg har sat opstarten af min virksomhed til at være i december, men startede allerede med SEO for et par måneder siden, og har haft nogle udgifter til dette.
Kan jeg trække alle udgifter jeg har haft fra end til videre selvom det i princippet er før virksomheden er starten, og skal jeg da, angive hvad virksomheden har tjent for hele 2014.

Mvh

Frederik 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har stiftet CVR med moms, og vi KUN taler udgifter som er taget med det ene formål at få din virksomhed startet og du ikke har faktureret noget uden moms inden og det ikke er ting du har brugt privat også - så kan du trække fra op til MAX 6 mdr inden - se nærmere om reglen her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html Hvad angår om du kan trække de udviklingsomk. fra så ja det kan du, men du kan få det underkendt hvis ikke de fører tll indtægtsgivende aktiviteter. 

I øvrigt kan du læse mere om forskel mellem hobby og seriøs virksomhed her.

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)