Hej allesammen, Vi har en webshop som hedder www.dphtrading.com Vi har også en webside for italienske kunder som hedder www.dphtrading.it som indenholder lidt information om hvad vi sælger på italiensk og mange links til www.dphtrading.com. Vi har nogle AdWords-kampagner som bruger italienske ord for at fange en del kunder til vores www.dphtrading.it side. Alle vores hjemmesider ligger under det samme google konto i analytics. Vi har tilknyttet alle vores hjemmesider sammen med vores AdWords konto i analytics. Vi vil gerne måle, hvor mange kunder kommer til vores www.dphtrading.it side fra vores AdWords-kampagne, hvor mange af dem klikker sig fem til www.dphtrading.com webshop og derefter, hvor mange af dem køber noget. Hvordan er det bedste måde at måle denne proces? |
Hej Feanor
Det er cross domain tracking du skal have fat i her. Jeg kan se at du bruger den nye analytics.js Google Analytics, så du kan se her hvordan cross domain tracking kan implementeres.
Læg særlig mærke til afsnittet om "Cross Domain Auto Linking", en ny funktion der kom med analytics.js og som angiveligt skulle klare cross domain tracking udfordringerne nemmere end tidligere.
Jeg har ikke selv prøvet cross domain tracking med den nye analytics.js, kun med den ældre ga.js.