Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er det beløb med eller uden moms man skal bogføre i denio´s åbningsbalance midt i et år

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke tal skal bruges når man vil overføre sit ½ år regnskab fra et regnskabsprogram til dinero - er det tallene uden moms eller er det med moms

f.eks. skal jeg f.eks tage tallet med moms i mit varesalg eller er det beløbet uden moms jeg skal overføre til åbningen i deniro ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46438
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

åbningsbalance er balancen og ikke drift - hvis du skal starte midt i et år skal du i princip lægge alle bilag ind fra 1/1 et efter 1 - men åbningsbalance er samtlige balance tal fra regnskabet du brugte inden - og jo per 31/12 året inden normalt - at skifte midt i året kræver en del. Du kan afslutte dit andet program per en dato og så lave åbningsbalance ud fra det gamle regnskabs tal - og så skal du bruge begge regnskaber når du laver årsregnskab (ville jeg ikke gøre) eller du må ha alle bilag fra 1/1 ind igen.

Moms er jo kun med på momskonti i balance - vel ikke på f.eks. varesalg i driften - Bogfører du der 100 kr - så lægger et regnskabsprogram 80 kr på varsalg i drift og 80 kr på salgsmoms i status. Jeg synes du skal få en ekstern bogholder til at hjælpe dig, ellers lyder det til at kunne gå galt.

se om der kommer en her eller få frit tilbud på www.agera.dk 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Connie Nielsen:

Hvilke tal skal bruges når man vil overføre sit ½ år regnskab fra et regnskabsprogram til dinero - er det tallene uden moms eller er det med moms

f.eks. skal jeg f.eks tage tallet med moms i mit varesalg eller er det beløbet uden moms jeg skal overføre til åbningen i deniro ?

Hej Connie.

Jeg vil anbefale dig at skrifte ved en momsperiode eller årsskifte da det gør det lidt nemmere.

Er du stærk til regnskab synes du skal se på denne guide:

https://dinero.dk/support/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt/

Ellers synes jeg helt klart du skal investere i en bogholder til at klare opgaven for dig, nøjagtigt som John skriver.

Det tager dem ofte under 1 time at klare.

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)