Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sælge med tab?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Brier Larsen:

arguins:

Enig, salget skal ske på markedsmæssige vilkår uanset om det er den nære familie eller tredjemand.

Naaah det er vist ikke rigtigt... Han bestemmer selv prisen,

??

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Enig, salget skal ske på markedsmæssige vilkår uanset om det er den nære familie eller tredjemand.

Så man må ikke vælge at sætte hvad det nu er, til salg via sin butik/webshop til en latterlig lav tilbudspris?

Det tror jeg faktisk ikke der er nogen der bestemmer.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Tror at i misforstår.

Markedsmæssige vilkår betyder at det er samme pris til tredjemand som familie. Det betyder IKKE at du er afskåret fra at sælge billigt.

En ukurant vare er ukurant uanset hvem du sælger til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:
eneste tilføjelse er at du ikke må hvis det er til din kone eller nær familie

Hvor står det?

Skattelovene taler om at der mellem nærtstående skal handles til markedspris. Hvad er markedsprisen på en ukurant vare? Du kan sige at dokumentationskravet til om varen er ukurant er større når vi taler om nærtstående.

enig - det blev for firkantet - hvis Carsten kan påvise at det er markedsprisen er det OK at sælge til hvem som helst, tror bare ofte med sådanne varer det kan være hundesvært at finde markedsprisen og så, som du skriver, så er kravet til dokumentation ganske stort hvis man køber ind og trækker fra i sin personlige virksomhed f.eks. og så sælger til halv pris til konen. Ja - hvis man kan sandsynliggøre godt, at det er den pris tredie mand ville give, så er den da god nok.

Jeg ville vælge 3. mand hvis jeg kunne, for at slippe for en ofte vanskelig markdespris, men det kan jo være Carsten kan markedsprisen for den type godt nok

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Så man må ikke vælge at sætte hvad det nu er, til salg via sin butik/webshop til en latterlig lav tilbudspris?

Det tror jeg faktisk ikke der er nogen der bestemmer.

jo det må man da - så er det jo netop markddspris og 3. person kan købe til det - problemet opstår hvis man har købt noget som MAN finder ukurant men andre måske i deres sortimanet har som kurrant og sælger til 100 kr som standard.

Hvis man der sælger til sin nære familie til 20 kroner, så er det jo ikke markedspris.

Hvis man sælger til alle og enhver for at få ryddet op i ens sortiment, så er der ikke krav om at det skal være markedspris - der må man gerne banke konkurrenterne ned og sælger til 20 kr hvis man vil ha varen væk.

Simplet set blander skat sig ikke i pris til 3. mand men derimod gerne i pris til familie (og til forbundne selskaber - transer pricing)

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)