Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af kosttilskud til dyr?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi overvejer at lave en aftale med en amerikansk leverandør for kost tilskud til dyr, men er lidt i trivel for hvilken regler der gælder her og om man bare kan importer det og sælge det vider i Danmark når der er tale om dyr.

Hvis det kræver nogle specille regler/love er der nogle der ved noget om dette og evt. kan hjælpe?

Håber på lidt feedback, kunne være et spændene projekt at komme igang med nemlig, :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke lade være med at sige min mening.

Det er da for sygt at dyr skal have kosttilskud. Hvad med at give dem den mad de har brug for?

#syg-verden

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke altid deres normale foder er nok ;) eks. lakse-olie er "kost tilskud" og der findes en masse andet også, så det er sprøgsmålet om man skal have spicel tilladse til det eller om man bare kan importer :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Paris Nakita Kejser:

Det er ikke altid deres normale foder er nok ;) eks. lakse-olie er "kost tilskud"

Nu er lakse-olie jo ikke noget de fleste dyrearter har brug for! Nævn lige nogle dyrarter der har brug for lakse-olie? 
Kosttilskud til dyr er blevet en  milliard industri hvor man spilder på folks frygt for ikke at gøre det rigtige for deres dyr.
Men ja du skal have tilladelse til import af fodder produkter til dyr - hvad der kræves kommer an på om det er til Selskabsdyr eller produktionsdyr, i modsætning til hvad mange tror så er heste produktionsdyr. 
Ravn
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

 Hvad med at give dem den mad de har brug for?

#syg-verden

Mad er menneske føde.

Fodder er dyreføde.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke enig med dig i at man spiller på folkes frygt, nu har jeg selv en hund hvor han har tør pels det afhjælper eks. lakseolie i de fleste tilfælde af på grund af hunden mangler de fedt syre som er i den olie, der er så forskel på mærke + brands lige fra 90kr for 1L til 200kr+ for 1L er enig med dig på at nogle måske forsøger at sælge på frygt.

Men lige som os mennesker kan ens dyr/hund altså godt at have behov for mere end det normale, og om man dryke det ene eller andet med sine dyr så er der også forskæl på hvad man kan gøre for at optimer deres prestasion.

ingen trivel om at det er en milliard industri lige som hud produkter, tøj mærker og så meget andet, men det er ikke noget man just skal gøre fordi man føler sig tvunget til det men fordi man måske gerne vil have mere perfomes/prestasion ud af sit kældedyr og hvad man så går op i er vel op til en selv?

Tak for svaret, jeg vil forsøge at finde ud af hvad det kræver for at få netop sådan en tilladlse, :)

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ikke fordi hunde fra naturens side har et behov for lakseolie, da fisk ikke er hundes naturlige søde.  Det handler jo mere om at folk giver deres hunde en forkert ernæring bl.a alt det tørkost L....  som er nemt og bekvemt,  men som indeholder masse tilsætningsstoffer og nærende produkter af underlødig kvalitet.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er de fleste hunde ikke "naturlig" længer men avlet til det de er idag, :) så den diskution ønsker jeg slet ikke at tage med dig, for vi har 100% forskellige opfattelse af hvordan hunde er, hvad deres behov er og hvad deres "føde" er, nogle punkter er jeg nok enig med dig, men det bliver nok hurtig en lang og sej debat hvis vi udtrykker vores holderinger og hvad vi mener er bedst for vores hund eks.

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)