Jeg ved ikke om det her er lidt off-topic men tænkte der ville være nogle kloge erhvervsret-hoveder herinde der evt. kunne svarer på mit spørgsmål. Jeg var en af dem der fik tilbagetrukket sin iphone 5 hos Apple pga. deffekt batteri. Man kunne så løbende holde sig opdateret ved at ringe ind til Elgiganten i mit tilfælde. Jeg får derfor første gang af vide at jeg får en hel ny Iphone 5 tilbage og der skulle bare laves noget juridisk før at jeg kunne hente den. jeg ringer 2 dage efter og får bekræftet at det er en ny jeg får med film over så den står som ny. I går får jeg en besked om at min gamle telefon er lavet og den er klar til at blive hentet. Jeg ringer ind og klager og det lød som om de godt kunne se jeg var blevet lovet en ny. Mit spørgsmål er så bare, om man kan kræve en ny som jeg jo er blevet lovet op til flere gange eller hvilke muligheder har jeg - hvis overhovedet nogen? Håber det er til at forstå ellers er i mere end velkommen til at spørge :) |
erhvervsret må betyde den er købt som firmakøb og så er forbrugerombudsmand udelukket, men selv som privat vil mit svar være:
Hvis du har det skriftligt at du var lovet en ny, så stå fast på det. Hvis du ikke har det, og forretningen ikke vil anerkende løftet, så har du ikke en sag du kan trække i domstolene, nu hvor du har fået din telefon udbedret
Butikken har formentlig støttet sig til apple eller deres folk og har troet der kom en ny, men når den gamle er OK nu ville jeg lade sagen hvile