Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlands rejse og konference - hvad kan trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

I min virksomhed, laver jeg konsulentarbejde og konferencer. Der er et rigtig fint overskud, og der er orden i økonomien.

I konference virksomheden vil jeg gerne på sigt holde konferencer i Asien, mod at få større sponsorater fra vestlige virksomheder. Men i den forbindelse vil jeg gerne lære miljøet af kende dernede, og tage til et par konferencer selv. Derudover vil jeg gerne møde nogen forretningsforbindelser og starte et netværk i Sydøstasien.

Jeg overvejer at tage ned til en konference i Singapore i slut november, som varer 2 dage. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at tage et par ekstra dage i Filippierne og besøge noget familie.

Mine spørgsmål er så:

  • Hvad kan trækkes fra, og hvad kan ikke trækkes fra?
Jeg formoder at flybillet fra CPH->Singapore->CPH, hotel under konferencen og forplejning under selve konferencen kan dækkes? Også alt andet dækkes privat?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget på denne:
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2064205&vId=0

Formoder at det betyder at jeg kan trække  ~700kr ud som lommepenge, pr. dag, på den forretningsmæssige del af rejsen.

Men jeg mangler stadigvæk lige svar på mine første spørgsmål :-) Er der nogen som har et hint? Alle bud og kommentarer er jeg glade for.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve rejsen er der ikke facitliste for. Var det kun ren forretning var den klar - var det en konference du skulle deltage i for at møde kunder - osv også mere klar

Men du skal derud for at lære hvordan du vil gribe det an - og det er som OK men jo lidt mindre konkret og når du kombinerer kort konference langt bort med besøg hos familie langt borte i samme retning men jo videre ud, så kan ingen sige med sikkerhed hvad skat vil reagere med. Du kan få bindende svar billigt - eller tage chancen som du skriver med at lade firma betale singapore og ophold der og selv tage alt andet rejser og omk

Jeg kan ikke se hvor du får de 700 kr i lommepenge per dag faktisk - Du kan lade firmaet betale fly - hotel og mad - og så har du "kun" et muligt 25% fradrag - eller du kan undlade at lade firmaet betale efter regning og istedet få 199 + 464 kr for logi og mad - ikke begge dele

Som sagt, var det uden Filippinerne ville jeg nok ikke frygte noget - for så var det jo ikke en risiko at skat mente det var hovedformålet og at konferencen var mere et skalkeskjul

Jeg personligt ville få bindende svar - men mange andre ville tage den risiko der er, og du får næppe bøde ud fra det du beskriver men kan jo få at vide de ikke accepter det fulde fradrag - men husk enten betaler dit firma dit hotel og dit ophold - eller du får 199 + 164 af firmaet som rejsediæter (skal opgives til skat af selskabet som jeg husker det hvis du er lønmodtager i et selskab)

vent og se om ikke nogen kommer med mere præcist svar og måske deres bedømmelse af risiko eller ikke risiko

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:
Jeg formoder at flybillet fra CPH->Singapore->CPH, hotel under konferencen og forplejning under selve konferencen kan dækkes? Også alt andet dækkes privat?

Faktiske omkostninger i forbindelse med konferencen som du selv er inde på. Familiebesøget er en privat omkostning, som du selv skal afholde.

Jeg ville ikke selv ofre penge på en bindende forhåndsbesked. Svaret ville kogt ned blive Hvad du selv er inde på. Statsskatteloven giver fuld fradrag for omkostningen, der er erhvervsmæssig. For den private del er praksis markedsværdien (= faktisk omkostning), som den del du selv skal afholde.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Lars Holdgaard:
Jeg formoder at flybillet fra CPH->Singapore->CPH, hotel under konferencen og forplejning under selve konferencen kan dækkes? Også alt andet dækkes privat?

Faktiske omkostninger i forbindelse med konferencen som du selv er inde på. Familiebesøget er en privat omkostning, som du selv skal afholde.

Jeg ville ikke selv ofre penge på en bindende forhåndsbesked. Svaret ville kogt ned blive Hvad du selv er inde på. Statsskatteloven giver fuld fradrag for omkostningen, der er erhvervsmæssig. For den private del er praksis markedsværdien (= faktisk omkostning), som den del du selv skal afholde.

Ja, tror heller ikke at du ville få noget ud af en forhåndsbesked.

Det du er i gang med hedder forretningsudvikling, og det er der selvfølgelig fradrag for.

Tror ikke det er usædvanligt at kombinere udlandsrejser med familiebesøg. Det tror jeg også sker hos SKAT :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alle svar - det var virkelig fedt.

Jeg tager chancen. Tilmed har jeg besluttet mig for at med-arrangere en konference i Filippinerne. Det var egentlig først et mål at gøre det på sigt, men man kan jo lige så godt hoppe ud i af det :-) 

Tak, tak, tak!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

går sikkert også helt fint - god vind med det  - lyder som et spændende koncept

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)