Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg vurderet mit varelager?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved ikke, om det er den rigtige kategori jeg henvender mig til, men nu prøver jeg.

Jeg skal have lukket min webshop, da jeg af personlige årsager desværre ikke kan fortsætte med den. Jeg har forsøgt at sælge den men desværre uden held. Nu er planen så, at jeg vil sælge mit varelager til min kæreste, så jeg kan få lukket og afsluttet shoppen. Hun skal så prøve stille og roligt at sælge varelageret som privatperson. F.eks. via Facebook, Trendsales o.s.v. Vi er så i den forbindelse blevet rådet til at få en fagkyndig person til at vurdere varelageret, så vi er på den sikre side med hensyn til Skat. Varelageret skal jo sælges til hende til markedsprisen er vi blevet informeret om fra Skat. Her er mit spørgsmål så, hvor vi kan finde sådan en kyndig person som kan give en korrekt vurdering af mit varelager?

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe:)!

På forhånd tak.

Claus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

enten find en fagkyndig som kan bevise denne kan priserne - eller brug konkurrenters priser fra nettet og DBA - det rækker normalt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

John lige et andet spørgsmål:

Hvis man har en idé og kan se potentiale i produktet. Hvad skal man så gøre? - Jeg har i første omgang skrevet til opfind.nu hvor jeg venter på et svar om idéen.

- Men hvad skal man ellers forholde sig til?  

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlæg.

Altså ud fra vores egen vurdering og erfaring, så tror vi ikke at vi kan få mere end 1/10 af varelagerets værdi, hvis jeg sælger det til en person som tager hele partiet, og kigger vi rundt på nettet, så vil jeg stadig holde fast i den vurdering, men er det nok?

Jeg tænker også lidt på, hvem der er en fagkyndig person? Min kæreste arbejder med tøj til hverdag (det er dog ikke det vi sælger), hun ved noget om, hvor stærkt det går med at sælge billigt ud i tøjbranchen, men gør det hende til en fagkyndig person?

Claus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

CBP-HRJ:
Altså ud fra vores egen vurdering og erfaring, så tror vi ikke at vi kan få mere end 1/10 af varelagerets værdi, hvis jeg sælger det til en person som tager hele partiet, og kigger vi rundt på nettet, så vil jeg stadig holde fast i den vurdering, men er det nok?
nej i er ikke selv nok som vurderingsmænd .- I er nød til at finde noget der minder om og se prisen eller finde en tredie person der byder - jeg forstår problemet og kan ikke udelukke skat ville godkende din / jeres vurdering,men den er usikker - I så fald - Spørg skat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)