Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvist i B2B handel - Kan vi gøre noget?

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Carsten Kvist:

Så lad være med at køre den som en småsag. Lad være med at køre den. - hvad ved jeg. Det er jo DET adviokaten skal råde i, ud fra ALLE sagens akter.

Jeg kan dog forstå, at du kender sagen godt nok til, at du kan give fyldestgørende råd. Og det er jo fantastisk. En krone sparet er jo en krone tjent, så trådstarter kan jo bare spørge dig om, hvordan han skal forholde sig, hvis hans kunder ikke vil have det de har bestilt.

Flot tilbud! - Jeg tror der er en del andre der ville blive glade for det tilbud!

Så du vil betale en advokat for at komme frem til samme konklusion som mig. Jamen flot!

Hvor mange gange skal jeg sige det, at JEG IKKE ER I KONTAKT MED TRÅDSTARTER, OG JEG HAR IKKE FLERE INFORMATIONER END DIG! Jeg kan dog ik gøre for, at du åbenbart ik kan udregne et simpelt regnestykke. Det er og bliver ik mit problem. At du så vil være nedladende og latterligt, fordi jeg tager dig i, at du først hakker på os andre, fordi vi ik har undersøgt sagerne til bunds, hvorefter du fylder tråden med løgn og latin omkring sagsomkostninger, det må sku stå for din egen regning... 

Og jeg har IKKE givet nogen noget tilbud, og det kommer jeg heller ik til. Fat det nu altså!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

OK. Så du ved ikke om der er flere mails en d trådstarter har nævnt her? - Hvordan tør du så rådgive ham? - eller du er måske bare ligegyldig hvilket resultat din rådgivning har?

EOT!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

OK. Så du ved ikke om der er flere mails en d trådstarter har nævnt her? - Hvordan tør du så rådgive ham? - eller du er måske bare ligegyldig hvilket resultat din rådgivning har?

EOT!

Du bliver ved hahaha... Jeg finder noget andet at lave, trådstarter har vist fået den efterspurgte hjælp, og dit latterlige forsøg på flueknepperi gider jeg sku ik spilde min tid på... 

Men overvej lige, hvordan alle i en tråd kan sige et, mens du som den eneste kommer frem til alt muligt andet. For ja det er da ALLE os andre, som intet ved, og dig der ved alt, især om småsager, det har du da lige bevist en gang for alle! Wink (Jeg ved godt den sætning er nedladende, men så står vi vist lige på den konto...)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kørte en småsag sidste år i mod et firma (personligt ejet) som havde fået varer for cirka 12.000 + moms. Udover at det tog 6 måneder, og det var kun via telefonmøder med retten og modparten og min advokat. Det endte med at jeg fik ret, og jeg fik tilkendt af retten de 12.000 + nogle processrenter samt et beløb på 1995 kroner til advokatomkostninger. Min advokat skulle så ha' 24.000 kroner - spørg om jeg gider at køre en småsag igen :-) Og jeg kunne endda have ventet endnu længere tid hvis den skulle køres videre i Retten og blevet endnu dyrere for mig, selvom jeg så ville blive tilkendt et større beløb til advokat men ville også have haft flere udgifter.

Derudover fordi du vinder i retten er du jo ikke sikker på at få dine penge, fordi hvis nu det er et ApS eller privatperson om ingen penge har, så skal der køres fogedsag bagefter.

Nu ved jeg ikke om der er tale om 10.000 i omsætning eller 10.000 i indtjening, men uanset hvad så tror jeg du får mere ud af at sælge det på Trendsales eller DBA, specielt hvis det er 10.000 i omsætning - fordi så er det vel max. 5000 i indtjening, og de 5000 kan du nok også hente ind ved at sælge ind et andet sted,måske endda her på Amino

Så spørgsmålet er nok mere om du har råd til at få ret ? Tag hellere ved lære af det og glæd dig over det ikke var en ordre på 100.000 og fremover sikre dig via 30% forudbetaling eller lign. som andre også skriver....

De eneste der vinder ved en retssag, er advokaterne - resten er tabere :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:

Jeg kørte en småsag sidste år i mod et firma (personligt ejet) som havde fået varer for cirka 12.000 + moms. Udover at det tog 6 måneder, og det var kun via telefonmøder med retten og modparten og min advokat. Det endte med at jeg fik ret, og jeg fik tilkendt af retten de 12.000 + nogle processrenter samt et beløb på 1995 kroner til advokatomkostninger. Min advokat skulle så ha' 24.000 kroner - spørg om jeg gider at køre en småsag igen :-) Og jeg kunne endda have ventet endnu længere tid hvis den skulle køres videre i Retten og blevet endnu dyrere for mig, selvom jeg så ville blive tilkendt et større beløb til advokat men ville også have haft flere udgifter.

Derudover fordi du vinder i retten er du jo ikke sikker på at få dine penge, fordi hvis nu det er et ApS eller privatperson om ingen penge har, så skal der køres fogedsag bagefter.

Nu ved jeg ikke om der er tale om 10.000 i omsætning eller 10.000 i indtjening, men uanset hvad så tror jeg du får mere ud af at sælge det på Trendsales eller DBA, specielt hvis det er 10.000 i omsætning - fordi så er det vel max. 5000 i indtjening, og de 5000 kan du nok også hente ind ved at sælge ind et andet sted,måske endda her på Amino

Så spørgsmålet er nok mere om du har råd til at få ret ? Tag hellere ved lære af det og glæd dig over det ikke var en ordre på 100.000 og fremover sikre dig via 30% forudbetaling eller lign. som andre også skriver....

De eneste der vinder ved en retssag, er advokaterne - resten er tabere :-)

Dejligt med et eksempel, selvom det er et lidt trist et af slagsen! Men jeg formoder, at sagen blev lukket i et forlig, da den ikke endte i retten, som jo er der, hvor der normalt afsiges en dom?

Men 1995 kr i sagsomkostninger, det er dælme ik meget, når du har brugt 24.000 kr på din advokat. Og ud over dette har du sikkert brugt 10-20 timer på sagen, hvis ik mere + du har tænkt og spekuleret over den!

En småsag er en "almindelig retsag", hvor retten forsøger at mægle, før det evt retsmøde. Ud over dette er der loftet på 50.000 kr, og den behandles hurtigere, typisk indenfor 6-8 mdr, hvor en normal retssag tager op til 1½-2½ år. Men ellers er det en retssag, som alle andre, hvor der er to tabere og to vindere. Taberne er sagsøger og sagsøgte, mens vinderne er de to advokater, som kan score nogle hurtige og lette honorarer...

Det ENESTE, mig bekendt, som kan betale sig via en småsag, det er, hvis man selv kan føre sagen, som f.eks ved en ophavsretkrænkelse. Det kan man kun, fordi sagerne er meget simple, hvis ens dokumentation er iorden, fordi der ik er en undtagelse eller et smuthul, som giver lov til at krænke andres ophavsret. Dvs kan man de 3-5 paragraffer, som der skal henvises til, så kan man fører sagen selv. Jeg har skrevet mere om dette her. Men ud over dette, så kan næsten intet andet betale sig at køre via småsager, da det er hammer dyrt i advokatomkostninger...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Men jeg formoder, at sagen blev lukket i et forlig, da den ikke endte i retten, som jo er der, hvor der normalt afsiges en dom?

Ja, det endte med forlig fordi dommeren forklarede sagsøgte at han ville tabe med et kæmpe brag. Men hvis sagsøgte havde været idiot (større), så var næste skridt et "rigtig" retsmøde, og ja med flere udgifter til mig :-)

Og man skal også huske på at dommeren i en småsag som råder og vejleder i telefonen til både sagsøger og sagsøgte, vil altid prøve at finde et forlig - som måske i trådstarters sag, måske kunne være 8.000 kroner.

Og ja masser af tid på møde med advokater, fremskaffelse af bilag/mails, bekymringer og rent faktisk også på selve telefonmødet, fordi det går via TDC's mødetelefon til 2,20 kr. pr. minut, og jeg tror vi havde 3 telefonmøder på i alt 60 minutter, alene det kostede 132 kroner, og dem fik jeg heller ikke dækket.(hvis man nu skal regne det hele med)

Trådstarter kan selvfølgelig køre sin egen "småsag" i Retten, men man skal bare huske på at hvis så sagsøgte kommer med en superadvokat og du lige pludselig taber sagen, så ender du jo med at skulle betale sagsomkostningerne + del til sagsøgtes advokat.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WOWWOW:

Fashion-Seller:
Men jeg formoder, at sagen blev lukket i et forlig, da den ikke endte i retten, som jo er der, hvor der normalt afsiges en dom?

Ja, det endte med forlig fordi dommeren forklarede sagsøgte at han ville tabe med et kæmpe brag. Men hvis sagsøgte havde været idiot (større), så var næste skridt et "rigtig" retsmøde, og ja med flere udgifter til mig :-)

Og man skal også huske på at dommeren i en småsag som råder og vejleder i telefonen til både sagsøger og sagsøgte, vil altid prøve at finde et forlig - som måske i trådstarters sag, måske kunne være 8.000 kroner.

Ja jeg kender også alle fiduserne til, hvordan man let kan påføre modparten en masse ekstra advokatomkostninger. Og jeg bruger dem også altid, når nogen kopierer mine tekster! Der kan hurtigt påløbe 4-6 ekstra advokattimer, fordi jeg bevidst trækker tingene ud ;D 

Og ja de fleste dommere prøver at finde et forlig, som begge parter kan tilslutte sig!

WOWWOW:

Og ja masser af tid på møde med advokater, fremskaffelse af bilag/mails, bekymringer og rent faktisk også på selve telefonmødet, fordi det går via TDC's mødetelefon til 2,20 kr. pr. minut, og jeg tror vi havde 3 telefonmøder på i alt 60 minutter, alene det kostede 132 kroner, og dem fik jeg heller ikke dækket.(hvis man nu skal regne det hele med)

Trådstarter kan selvfølgelig køre sin egen "småsag" i Retten, men man skal bare huske på at hvis så sagsøgte kommer med en superadvokat og du lige pludselig taber sagen, så ender du jo med at skulle betale sagsomkostningerne + del til sagsøgtes advokat.

Uha TDCs mødetelefon er et mareridt, især hvis man bor i udlandet og stævner nogle i DK. Mit første tlfmøde, foregik på den måde, at man fik brevet fra retten med nummeret og koden, og så tænkte jeg ik mere over det. Kl lidt i 9 ringede jeg op, men kunne til min store overraskelse konstaterer, at man KUN kan ringe til det fra danske numre! Og jeg havde ik nok taletid på mit danske nummer. Så huhaj vilde dyr måtte jeg have fat i retten, hvor jeg forklarede problemet, herefter satte jeg mig i bilen og kørte til DK for at købe taletid og tilbage. Lidt over 12 kunne vi så starte tlfmødet til fantastiske 4,40 øre i minuttet, og hele samtalen varede i små 40 minutter OMG!

Så der er mange ubekendte omkostninger, og det er også derfor, at jeg slet ik forstår, at nogle bare råber småsager, hvis man ik selv har viden og evnerne til at køre sagen. For har man ikke det, er småsager ligeså kompliceret og dyre som almindelige retssager, de bliver dog bare afsluttet på halv tid...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:

Min advokat skulle så ha' 24.000 kroner - spørg om jeg gider at køre en småsag igen :-) .

Hele ideen med småsager er jo at de skal kunne køre uden brug af advokat. 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, ét er teori og noget andet er praksis. Der er masser af småsager som bliver kørt via advokater, og hvis ikke man bliver enig i de indledende telefonmøder, så går den jo videre til Retten, og så får man brug for en advokat alligevel.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:
Der er masser af småsager som bliver kørt via advokater,

Enten er det fordi sagsøger/sagsøgte ikke "tør" står for processen, eller bevist prøver at presse modparten der ikke er repræsenteret af en advokat.

Nogle vælger at have en advokat repræsenteret ved selve retsmødet, ellers burde det netop køre uden advokater. 

Hele meningen med en småsag, er netop at afgøre en "mindre" tvist uden at det omstridte beløb drukner i omkostninger.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 5 ud af 7 (68 indlæg)