Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomiske spørgsmål til su/kh og start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen.

mig og en ven har snakket om at starte en virksomhed der skal være generel indhold af en "headshop" inc frø osv. men for at kunne få en god pris på frø skal man lave bulk order (have adgange til deres forhandler side) og det kræver et CVR nummer
skal lige siges min kone er ramt af gensidig forsørger pligt da hun går på barsel på kontanthjælp.

og mig og min ven er begge på SU . hvordan er reglerne for at have en virksomhed på det punkt, har søgt lidt rundt omkring og det eneste jeg kunne finde var på su.dk om at hvis virksomheden havde overskud ville det blive trukket fra i min SU indtægt da det ville være egen indkomst, og det er som sådan også fint nok så længe jeg er sikkret at have det samme beløb som jeg har nu :) ..

håber i forstår ellers må i endelig spørge :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har et fribeløb du må tjene når du får Su, uder over SU, tror ca 120.000 kr per år normalt, så de første 120.00 kr du tjener (og er det et I/S som i hver tjener) sker der ikke modregning for

Tjener = overskud og ikke omsætning naturligvis

Over det beløb skal man benytte VSO eller stifte IVS begge med klart vanskeligere regnskab og sikkert hjælp behov

Se forskel mellem personlig virksomhed hvor overskud direkte går mod SU når det er over fribeløbet, og et et selskab - der er store for og bagdele begge steder http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

men hvordan vil det så ramme min kone som sagt er hun på kontant hjælp og min indtægt modregnes i hendes (gensidigforsørger pligt) ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg ikke se er anderledes end at en hver anden indtægt rammer jer - Jeg må erkende at jeg ikke ved om de kan blande sig i selskabers indtægt det må kontanthjælps kontoret kunne fortælle (eller ander her vide)

Jeg ved f.eks. ikke hvad du må tjene før der sker modregning i KH - måske SU + 120.000 kr per år (10.000 per måned) ikke rammer eller ikke rammer fuldt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)