Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gebyr ifm. SEPA bankoverførsel (i Dinero) til Danmark

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået en betaling i € fra en kunde i et andet EU land.

Danske Bank har fratrukket DKK 20 fra det beløb, der er blevet overført af kunden, og der er altså bogført et beløb DKK 20 mindre end det kunden har sendt i €, på min konto.

Jeg har det fint med gebyret og dette indlæg er på ingen måde en kritik af Danske Bank.

Men hvordan bogfører jeg gebyret?

Dinero har omregnet beløbet i € til DKK, som er cirka DKK 20 højere end det, der er bogført på min konto - pga. af bankens gebyr

Havde i min naivitet troet at Danske Bank vil sende mig en separat faktura på gebyret.

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

du bogfører gebyret på konto gebyr uden moms - den finder du let ved at se i kontoplan (evt ctrl+alt og gebyr i søge) 

Hvis resten af det som er kommet ind på kontoen passer helt med din faktura i dkk? så er den hjemme med det - så er det bare at bogføre den som betalt, hvad kunden jo har.

Ellers - hvis kursen var anderledes, så vil du nu ha en lille forskel, så du skal ha bogført som kursdifference - og jeg har ikke lige dinero foran mig, men i så fald kan vel support@dinero.dk sige hvad du gør med en faktura som jo kan give en diff ved betaling fra udenlandsk valuta til dkk

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)