Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

anskaffelse af firmabil...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. :)

I min fritid er jeg selvstændig musiker, og laver også en del andet ved siden af, som f.eks. foto og video samt konsulent og udviklings arbejde… 

Men lige nu er jeg ret bundet af ikke at have en bil at kører i, da det ville kunne udvide mit arbejdsområde gevaldigt….

Jeg agter at oprette firma med cvr nr i den nærmeste fremtid, og mit spørgsmål er egentlig om det er smartest at anskaffe en i firmaets navn eller om jeg skal købe den privat og så betales af firmaet for brug af denne… 

men hvad er smartest økonomisk?? og hvis nogen kunne anbefale en god forhandler så ville det være fedt :D

Vh Lars P.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et stort regnestykke og vil så også kræve det mere komplicerede VSO at købe bil i virksomheden - eller et selskab. Der er også forskel på hvidplade og papgøje og hvidplade i selskab = ganske så høj beskatning af fri bil

I mange fald, men absolut ikke alle - er rådet, køb den privat og tag fradrag for kørsel efter statens takster med ført køre bog som i link KØREPENGE 

Jo flere privat km - sjovt nok- jo mere taler for firmabil - jo flere firma km - jo mere taler for privatejet, men det er ret kompliceret og jeg tror du kan spare penge ved at tale med en revisor - sidde med en, og regne lidt på nogle scenarier, ud fra køremønster og pris på den bil du vil ofre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for svar :) ganske brugbart :D

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)