Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs - Ny Virksomhed?? Ej Skyldig Moms.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

John... Det er ikke en straf at betale lovpligtig arbejdsskadesforsikring. Man bør forsikre sig fornuftigt uanset valg af virksomhedsform.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg synes IVS via stråmand KAN være overkill for at komme igang i så lille form.

I stedet for stråmand så pantsæt anparten til «venligsindet» person. Så spares forsikringen til stråmand.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu næsten nemmere at håndtere et IVS fremfor en VSO.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
I stedet for stråmand så pantsæt anparten til «venligsindet» person. Så spares forsikringen til stråmand
ja det er da en besparelse og klart mjuligt - men stadigt-

Behøver vor trådstarter som førtidspensionist med en omsætning klart under 50.000 kr og ingen aktiver af betydning (foredrag og lidt malerisalg) andet end personlig virksomhed - Det er og bliver et gæt, men jeg ser ikke noget i det, som gamle kreditorer vil kunne gå ret meget efter og med under 50.000 kr i oms. er der ikke meget at rute med - heller ikke forsikring til trådstarter selv som eneste i IVS og evt revisor hjælp? Jeg erkender, det ene bud kunne være lige så godt som det andet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:
John... Det er ikke en straf at betale lovpligtig arbejdsskadesforsikring. Man bør forsikre sig fornuftigt uanset valg af virksomhedsform.
det er jo generelt svært at modsige - men jeg kunne godt tro, at trådstarter med en slem cancer sygdom (forhåbentlig fuldt behandlet) som førtidspensionist og nu lyst til at tjene lidt (oms under 50 t per år) ved foredrag, ville se krav om lovpligtig arbejdsskadeforsikring som lidt af en straf - 

Det er jo sjovt at det er krav for ejer i pyt lille selskab hvor ejer holder foredrag men ikke for en murer med enkeltmandsvirksomhed - men uanset hvad - i IVS / ApS er det lovkrav og bøderne store. (og selvklart skal man ha det for ens ansatte lovpligtigt uanset hvad)

Men ellers enig - man skal da forsikre sig fornuftigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Behøver vor trådstarter som førtidspensionist med en omsætning klart under 50.000 kr og ingen aktiver af betydning (foredrag og lidt malerisalg) andet end personlig virksomhed

Se det som en forsikring? Det er en afvejning af risiko for om ens kreditorer er aggressive nok. Der er bare en som skal gøre udlæg i malerier - og det behøver ikke at være rationelle tanker der ligger bag kreditors handlinger. Men ja - trådstarter er nærmest til at vurdere risikoen....

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Jer alle.

John Hanover er en klog mand. Jeg vil netop ikke snyde kreditorer mv - og ved at jeg ikke bliver millionær på det her projekt - det er egentligt blot tiltænkt som en form for lovligt tidsfordriv. Jeg er kun 27 år, og har ikke nogen hustru, er ikke kriminel, eller vil tænke tanken om at snyde kreditorer. Hvis de vil snuppe en indtægt fra et maleri jeg har lavet og fået 1500kr incl moms, maling, pensler osv for, skal de næsten have lov til det.

Men med de muligheder der er for Skånejobs for "raske" pensionister, er det næsten det eneste man kan give sig til. Resten er jo udliciteret til nyttejobs mv.

Forresten, så havde Jeg lymfecancer. Og behandles stadig for dette.

Tak til Jer alle ❤️

Peter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)