Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig Konkurs - Ny Virksomhed?? Ej Skyldig Moms.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer. 

Jeg er erklæret personlig konkurs i 2013 pga. opstået cancersygdom og langvarige hospitalsophold, og måtte derfor lukke min virksomhed som var personligt eget. Jeg indgav en egen begæring om personlig konkurs, og blev NÆGTET gældssanering på det tidspunkt, og anbefalet at søge igen senere. 

Jeg vil helst ikke ind på hvorfor Jeg ikke gør dit eller gør dat eller noget helt tredje, og vil gerne frabede mig kommentarer desangående. 

Mit spørgsmål er NU: MÅ og KAN Jeg oprette en personligt ejet virksomhed igen? Jeg skylder IKKE SKAT noget, hverken i A-skat eller Moms. Jeg ved godt at Jeg ikke behøver det, hvis omsætningen er mindre end 50.000kr årligt, hvad Jeg forventer at den ikke bliver. Jeg vil ud at holde foredrag mv. og regner med at tage omkring 10.000kr for et foredrag incl. kørsel, moms osv. samt at lave en internetbaseret butik, hvor Jeg sælger div. malerier, og effekter osv. 

Jeg er førtidspensionist idag, og Jeg må tjene 70.000kr om året, før end at de modregner noget i pensionen, og Jeg ved godt at Jeg skal have kontaktet udbetaling danmark ligeledes. 

Jeg håber på at få noget seriøs sparring og konstruktive tæsk pga min uvidenhed, og ikke blot blive informeret om hvordan Jeg skal søge gældssanering først og så lave et firma bagefter. Den svada HAR Jeg hørt. :) 

DBH Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil nok være overordentligt svært at drive virksomhed uden aktiver, som dine kreditorer vil kunne komme efter.

Du skal nok overveje at lægge aktiviteten i en anden juridisk enhed - f.eks. et selskab.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:

Det vil nok være overordentligt svært at drive virksomhed uden aktiver, som dine kreditorer vil kunne komme efter.

Du skal nok overveje at lægge aktiviteten i en anden juridisk enhed - f.eks. et selskab.

Enig, et IVS kunne være en mulighed.

Der er altid en risiko for at kreditorerne vil gå efter andelene, men så længe værdien er begrænset er det næppe interessant.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne også tænkes, at arguins ville investere 1 kr. i anparterne Wink

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne det ikke :)

Trådstarter kunne selvfølgelig beskytte sig mod kreditorerne ved at lade kone/barn eller anden stå for anparterne, men så bevæger vi os i en anden retning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nok noget i den retning, jeg tænkte :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Harboe:

Det var nok noget i den retning, jeg tænkte :-)

Den havde jeg regnet ud :)

Hvilken indvirkning vil dette have på en senere ansøgning om gældssanering? Såfremt kreditorerne føler at trådstarter har forsøgt at opstarte en aktivitet uden for deres rækkevidde, kunne det så ikke i sidste ende blive en kæp i hjulet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Arguins og Haboe - man skal ikke som trådstarter i alle fald, helt bagatellisere, at ved at bruge hustru, søn, nær ven osv som stråmand i IVS, så gir man dem en risiko lige som man får pligt til arbejdsskadeforsikring i IVS og den spiser let 1400 kr af det i forvejen begrænsede der tjenes -og skal man være korrekt når det er manden der laver alt, så en mere til ham som ansat - og måske behov for revisorhjælp til regnskab i IVS - ligesom stråmanden kan få risiko med kapitalberedskab OG med at få dagpenge hvis behov opstod

Jeg synes IVS via stråmand KAN være overkill for at komme igang i så lille form.

Vil kreditorene banke på døren fordi vor trådstater som førstidspensionist holder lidt foredrag og sælger et maleri - som ventes at omsætte ialt under 50.000 kr pr 12 mdr og måske indtjene 30-40.000 kr ? - Sammen med førtidspension giver det ikke meget at komme efter.

Foredragsvirksomhed og lidt malerier - der er ikke mange aktiver at gå efter for kreditorene.

Måske de vil, jeg ved det jo ikke, men IVS for en omsætning til under 50 t hvis det tilmed skal via stråmand - det synes jeg er lidt rigeligt?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er netop det, vi ved ikke hvordan kreditorerne forholder sig.

Måske kan trådstarter få belyst sine muligheder i den instans der pt varetager hans bo

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)