Det som indgår i værdiansættelsen er bl.a. shoppens historiske tal og fremtidige vækstmuligheder. Herudover de faktiske værdier der følger med såsom varer og selve webshoppen (er den et unikum eller let at kopiere). I sidste enden er der så også efterspørgselen/interessen for din shop der kan have indflydelse.
Tak for svar, jeg tænkte nok, at det ville være lidt kompliceret :-) Har haft shoppen i tre år, omsætning 0,5 - 1 mil om året, har fordoblet min omsætning på et år, 820 nyhedsbrevmodtager, 1640 FB fans, instagram, stort varelager, shoppen er skræddersyet, og derfor ikke en standardløsning, opkobling til GLS/post DK, flere betalingsmuligheder, danske designervarer, optimeret mht. brugervenlighed og SEO, har en fast tilknyttet, der står for google adwords mm. Alt dette skal vel tages med i betragtning....
Men, som du ved er det i sidste ende udbud/efterspørgsel der afgør prisen :)
Ja, man kunne også sige 2-7 x overskud efter rimelig løn til dig selv.
Uanset om du ganger med 3, 5 eller 7 så er det en særdeles variabel størrelse.
Prøv evt at tage udgangspunkt i dit resultat efter lønomkostning og gang dette tal med en faktor. Forhold dig herefter til hvad der kan trække faktoren op, og hvad der kan trække den ned.