Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af nyt IVS med én ejer

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man ser sig omkring og undersøger om oprettelse af IVS selskaber, finder eksempler på stiftelses-dokumenter og vedtægter så forekommer det mig at man tager udgangspunkt i at der er mindst 2 ejere.

Hvad nu hvis man bare er én ejer? Så giver det jo underligt mening at holde "generalforsamling", lidt skizofrent vil jeg mene... :)

Anyway, hvordan ville et stiftelsesdokument se ud hvis indskudskapitalen er 5000 DKK og der blot er én ejer ?

Og hvad skriver man dog i et vedtægts-dokument på et møde man har holdt med ...sig selv ???

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en revisor - så kontakt vedkommende og lad ham/hende hjælpe dig med det - de penge er godt givet ud. Eller måske de kan hjælpe dig i den erhvervsforening du hører til - der er tit meget hjælp at hente.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare udarbejde stiftelsesdokument og vedtægter - ikke noget referat at generalforsamling med Skitzo og Freno.

Og husk så lige en ejerbog også.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejerbog ? Hvad er det ? 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejerbogen er et dokument der viser ejerforholdene i et kapitalselskab. Googler du ejerbog får du en nærmere forklaring herpå med eksempler

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil anbefale dig at benytte en advokat eller revisor til stiftelsen og ikke mindst rådgivning herom.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også være at jeg gør det men lidt grundlæggende viden først skader vel aldrig...

Hvad med KURS... ???

Citat... ;

Stiftelsen af selskabet sker ved indskud af kontant kr. 1.000 til kurs (kurs indsættes).
(Mindre/større beløb kan indsættes – kursen skal være mindst 100)
Jeg forstår det simpelthen ikke... hvilken kurs skal man vælge og med hvilket formål ? 
Hvis jeg indskyder 5000 kr så er det vel dét ? 

 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har planer om at stifte IVS med en IVS anpartskapital på kr. 5.000 så indskyder du til kurs 100.

En kurs over 100 betyder at du indskyder med overkurs. F.eks. kunne du stifte selskabet med en IVS anpartskapital på kr. 5000, men til kurs 300. Det betyder at selskabet stiftes med kr. 15.000 i banken/kassen, hvoraf IVS anpartskapitalen er kr. 5.000 og overkurs er kr. 10.000.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt godt svar. tak.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)