Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af ide??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Håber I kan være max behjælpelige herinde med lidt spørgsmål jeg ikke umiddelbart kan finde på nettet (læs: ikke kan overskue Wink)

Jeg har set mig varm på en ide omkring en webshop med handel til private. Men efter at have udtænkt ideen og søgt lidt på nettet efter lignende - ser jeg selvfølgelig at en anden allerede har samme koncept og til dels samme fremgangsmåde/ide som jeg havde forestillet mig.

Nu til mit spørgsmål.

Hvordan foreligger loven/reglen omkring "kopiering" af konceptet?

Kan jeg overhovedet gøre noget af det samme på min side som de har på deres? Eller er det ulovligt?

I såfald har jeg det da lidt dårligt over at "stjæle" ideen og blive en konkurrent.

Kh. Tinka

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej
Det kan jeg ikke se noget problem i.
Fordi en butik sælger gule sko betyder jo ikke at de har eneret på at sælge gule sko..
Burgerking har jo heller ikke eneret på at sælge burger

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på det specifikke.

Du kan jo lave en burgerbiks, der hedder BrugerQueen og sælge en Våpper. Se hvordan det går. :)

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Man kan ikke beskytte en ide eller et koncept som en immateriel rettighed. Så hvis du bare holder dig fra deres varemærker og ophavsrettigheder bør alt være i den skønneste orden. 

Markedsføringslovens generalklausul om god skik, skal du dog altid være opmærksom på. Det vil blandt andet sige, at du må ikke snylte på deres goodwill. Fx. lave en burgerkæde der sælger en Våpper ;-) 

Mvh Anders 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)