Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Håndtering af kreditkort

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt noget via firmakreditkortet, hvordan håndtere man lige det i Dinero ?  Der har jeg jo kun Bank og Kassen som beholdning.

Er det "blot" at oprette en ny beholdning ?

Og hvad gør man så lige når kreditkort regningen bliver betalt via Bank beholdningen ?

Jeg vil gætte på at man blot skal lave en postering der flytter penge fra den ene beholdning til den anden, men vil gerne være sikker inden jeg sætter noget i gang :-)

På forhånd tak

/Heino

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

står der penge på den konto som kreditkortet er tilknyttet - så er det vel banken det er tilknyttet eller hvis du har flere bankbeholdninger, så er det at lave ny bank beholding 2

Ofte er et kreditkort jo noget der først hæves en del senere, og så skal det ind under samme sted som kreditorer øvrige - eller udeståender osv findes når du køber  - opret f.eks. kreditkort udestående

Når der så hæves på kontoen så debet den konto du der har oprettet som krdeditkort udestående og kredit bank hvor pengene forsvinder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har testet i min test version af Dinero, hvor jeg har oprettet en konto 55001 med navnet MasterCard, så kan jeg bogføre på den, og den ryger så i minus hvilken den også skal indtil jeg så laver en postering hvor jeg overfører penge fra 55000 (Bank) til 55001 (MasterCard), og så går MasterCard i 0 igen...

Det er vel en OK løsning?

/Heino

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du bør ikke lægge master som en konto i beholdinger - men det virker jo trods alt. Du bør lægge den oppe under passiver - kortfristet gæld - en ny konto - Mastercard efter kreditorer ubetalte regninger - tror den skal hedde 63010

At ha gæld er ikke en beholding og det er mastercard jo - gæld - så op under kortfristeget gæld med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja... kan godt følge din logik, men desværre viser Dinero kun beholdninger når man f.eks. vil bogføre en faktura eller et kontantkøb... så det er nemmere at bruge metoden at ligge MasterCard ind som en beholdning...  

Men kan måske også argumentere at i min bank optræder mit mastercard som en konto, og der er jo heller ingen rente på et mastercard, så med lidt god vilje er det vel en konto ;-)

/Heino

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

som sagt fungerer det - men det ville ikke opfylde godt i forhold til årsregnskabslov hvor kortfristet gæld ville være forkert, og de ville ikke købe argument om beholdning kun bruges i dinero, hvilket i øvrigt ikke er korrekt - du kan da sagtens bogføre købet i kassekladde som udgift og med ny 63010 som modkonto

Men ja det giver korrekt drift og jeg tror ikke skat eller ander ville gø over det i enkeltmandsvirksomhed :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret... jeg troede bare ikke at den ville godtage et konto nummer som ikke var under beholdninger når man oprettede en ny beholdning... men som du har ret i, så virker det også fint...

Jeg tror godt jeg tør implementere det i mit regnskab :-)

Tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)