Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der brug for flere webshop i Danmark?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Tjele, HammershøJ.
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg har brug for et godt råd vedr. webshop, kan det betale sig og er der penge i det, da jeg mangler noget at få tiden til at gå med efter jeg er stoppet som  certificeret Grøn Salon som frisør.

Jeg godt tænke mig at blive ene- forhandler af nye bære- dygtige produkter eller fair- trade produkter ikke (mad), da jeg kender en helt delt at skulle Markedsføring sine produkter på min  tidligere hjemmeside.

Kærlig hilsen Jette :-)

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jette :-)

Det korte og kedelige svar er: Nej

Der er ikke nødvendigvis "brug" for flere webshops.
Selvom det kan lyde så hyggeligt at have en webshop, så er det de færreste som kan få det til at løbe rundt,
og få det til at lykkedes.

Prøv blandt andet at læse dette indlæg. 

 

Fra Tjele, HammershøJ.
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 05:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jaa, du har sikkert ret, men er I alle enig i det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Et nej er ret unuanceret, jeg mener det kommer an på hvor mange andre, hvis andre som tilbyder de produkter du har tænkt dig. F. Eks. Børnetøj og telefon tilbehør er markedet ret mættet. Det handler også om at give sine produkter en værdi som andre ikke tilbyder på den måde vil kunder vælge dig fremfor konkurrenten. Men som med alle andre virksomheder kræver det i hærdighed og masser af arbejde så kommer successen helt sikkert.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jette. Et svar på dit spørgsmål vil kræve lidt mere viden om ikke hvad du vil sælge, men hvad målet er med det.

Hvis det er noget du forventer at kunne leve af vil jeg også råbe et stort og uigenkaldeligt NEJ. Det er de færreste der kan få en webshop til faktisk at kaste noget af sig, og en meget meget uhyggelig lille brøkdel af disse webshops har ejere der rent faktisk kan leve af det salg de genererer.

Webshop bølgen er for længst forbi. I dag handler det om at lave webshops i bulk. 

Jeg mener at der hvor iværksætteri virkelig kan have sin berettigelse i dag er i nichemarkeder. Det med grønne fairtrade og fairprice produkter sælger rigtig mange andre, og der vil til enhver tid være stram konkurrence fra de butikskæder der har en serie af den slags produkter. 

Desværre kan man sige at de mange brådne kar blandt webshops igennem tiden har gjort folk meget skeptiske når de køber på nettet, og alt efter produkt, er der folk der vil foretrække at købe deres produkter i fysiske butikker.

Kan du derimod finde et nichemarked og kombinere det med en webshop tror jeg bestemt på ideen.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jette

Som andre her i tråden har nævnt handler det meget om hvilke produkter du regner med at afsætte i din webshop. Lav en god gammelsdags konkurrentanalysen, og forsøg at find ud af hvor mange potentielle konkurrenter du har. Så kan du selv efterfølgende vurdere om det er en marked hvor der er markedsandele er hente. 

Hvis du vil vurdere potentialet i markedet, kan du eventuelt benytte dig af Google Adwords søgeords tool, også kaldet Keyword planner. Her kan du kan søge på dine forskellige produkter, og se hvor meget trafik der potentiel vil kunne komme den vej fra. Dette er ikke et 100 procent retvisende billede af situationen, men måske en idé og efterspørgslen. 

Find en niche, eller din egen vinkel på et eksisterende produkt folk allerede benytter i dag. 

Held og lykke :)

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjaelpereee:

Det korte og kedelige svar er: Nej

Der er ikke nødvendigvis "brug" for flere webshops.
Selvom det kan lyde så hyggeligt at have en webshop, så er det de færreste som kan få det til at løbe rundt,
og få det til at lykkedes.

Prøv blandt andet at læse dette indlæg. 

Sjældent har jeg set et indlæg der har så meget "nej hatten" på som det du linker til der. 

Fra Tjele, HammershøJ.
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle, tak for jeres svar, Jeg undersøger lige lidt mere, men jeg har et produkt, som 2  kun har i deres webshop,  jeg har produkterne  i min egne salon, da jeg ikke kom af med det, inden jeg lukkede min salon.

Tænker på om det ville være en mulighed at starte op med disse , da deres produkter ikke er så kendt endnu?

 Jette

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)