Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodbold og øl-smagning, siger du? Min hobby? Reklamer i alle afskygninger!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ord skal smages på. De skal helst give læseren en oplevelse, der er værd at tygge videre på, når læseren er gået forbi. Og i bedste fald blive hængende længe efter. De reklamer med længst holdbarhed, er min overbevisning, det er dem, vi begynder at gå rundt og citere for hinanden. Når reklame og hverdag smelter sammen i ét sprog. 

Fx var det meget tjekket på et tidspunkt, at piger svingede overdrevet med deres lokker afsluttet med et "Because I'm worth it!" Så siger man ikke bare reklame. Så gør forbrugerne reklame. Hvad mere kan man næsten ønske sig som brand? Nej, vel?

Der er mange eksempler på, at reklamen gennemsyrer vores daglige sprog. Det er en måde at lege med brands på. Reklamer citerer hinanden - derfor er det også ganske misforstået, når man om alle reklamer siger, de er fantasiløse. Ja, reklamernes billeder og tekster er overalt i byen og på vores sociale platforme. Men nu de er der - så kan man glæde sig over, at de er et stykke kultur, der hele tiden er i fuld gang med at citere på dét, der rører sig lige nu. 

Enig - de fleste tv reklamer er ret fantasiløse, fordi de mest handler om at lokke os i supermarkedet ved at få os til at reagere på deres fantastiske tilbud. Men de er effektive - for der er jo netop her foran tv'et, at vi allerede nu sidder og overvejer, hvad vi egentligt skal have på middagsbordet i morgen! Men mange andre reklamer for livsstilsprodukter er meget kreative og er i høj grad en spejling af de kulturelle strømninger, der pulserer lige nu. 

Derfor viser reklamer dig ofte, hvad du drømmer om, næsten allerede inden du selv ved det....

Gode hilsner
Ditte Ernst,

Words Alive

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ditte:
Derfor viser reklamer dig ofte, hvad du drømmer om, næsten allerede inden du selv ved det....

Det jeg mest drømmer om når jeg rammes af dårlige reklamer, er at møde "fjolset" som står bag, og give vedkommende et solidt spark over skinnebenet.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 120
Fra  Words Alive Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender godt følelsen af næsten at DØ over en dårlig reklame. At hidse mig helt op og have lyst til at rykke nogen i håret!

Det værste er, at det er så udbredt at lave noget helt fantasiløst og sikkert. På min facebook side Words Alive ligger der nogle eksempler på reklamer, jeg er begejstret for. Især den med hjemløse og for Always ultra. Tjek if you like.

Hvad er jeres favorit reklamer?
Share, please...!

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg har lige været helt oppe i det røde felt, og sendt en vred mail til et firma, som havde proppet TO reklamer i min postkasse, til trods for "reklamer nej tak".

Oven i købet et tagfirma (af tvivlsom karakter) som vel for f... kunne se at hele grunden i forvejen er omdannet til en byggeplads da vi  - tadda - er ved at få nyt tag på.
Håndværkerbiler parkeret klods op ad postkassen. Håndværkere, pænt støjende, på taget.

Men det havde "man" ikke lige bemærket.... Angry

Den slags er bare ikke populært her.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)