Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger jeg bedst et nyt koncept?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er min absolutte første kontakt med Amino, så jeg er selvfølgelig temmelig spændt på hvordan det fungerer.

Min udfordring er, at jeg står med et koncept jeg har set fra USA, designet har jeg lavet lidt om på, så det passer til danske hjem.

Selve konceptet har en vis værdi i sig selv, for den enkelte ejer, og det er ovre i den bløde afdeling. Nemlig en brugsting, som kræver en vis forklaring for at bruge den.

Mit spørgsmål er derfor: Hvordan får man de bedste resultater med markedsføring, er det ved selv at køre ud og få diverse brugskunstforretninger til at tro på produktet/konceptet, eller er det ved at sende salgsbreve rundt? Da jeg har et arbejde ved siden af, har jeg selvfølgelig ikke oceaner af tid.

 Mvh. Optimisten 

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Optimisten:

Dette er min absolutte første kontakt med Amino, så jeg er selvfølgelig temmelig spændt på hvordan det fungerer.

Min udfordring er, at jeg står med et koncept jeg har set fra USA, designet har jeg lavet lidt om på, så det passer til danske hjem.

Selve konceptet har en vis værdi i sig selv, for den enkelte ejer, og det er ovre i den bløde afdeling. Nemlig en brugsting, som kræver en vis forklaring for at bruge den.

Mit spørgsmål er derfor: Hvordan får man de bedste resultater med markedsføring, er det ved selv at køre ud og få diverse brugskunstforretninger til at tro på produktet/konceptet, eller er det ved at sende salgsbreve rundt? Da jeg har et arbejde ved siden af, har jeg selvfølgelig ikke oceaner af tid.

 Mvh. Optimisten 

At dømme ud fra dit indlæg så er dette her projekt dit første selvstændige og måske første gang du står med et nyt produkt der skal testes.

Jeg ville i så fald uden tvivl selv vælge at tage rundt og besøge butikkerne. Jeg ville ikke ringe og booke møde i forvejen men sætte en dag af og udvælge en by.

Fortæl historien om produktet og at du selv er ude og sælge her i starten for at få en føling med markedet og lytte til kritik og kommentarer. Havde selv i mine unge dage et par koncepter jeg testede på den måde og at møde butikkerne er guld værd. (kommer helt til at savne det nu hvor jeg tænker tilbage)

Det er rigtigt hyggeligt og ejerne elsker at læsse ud af deres erfaringer. Især hvis du fremstår "ufarlig".

Har du SLET ikke selv tid så ville jeg søge en med erfaring inden for området som er villig til at teste det for dig for en mindre aktie hvis det går godt.

Når det er gjort ville jeg bruge erfaringen til at vurdere markedet, indtjenings potentiale og resurser der skal til for at flytte produktet.

Er produktet ginialt kan det være at du allerede får succes efter første runde ved at få en god indgangsvinkel til en af de store kæder. Eks. en lokal indsjæl der gerne vil hjjælpe dig til et møde med indkøbschefen.

Held og lykke!

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Tak for dit hurtige svar. Jeg har faktisk allerede været ude i et par byer, og jeg har også solgt lidt allerede. Det er jo super. Desværre var 80 % af de butikker jeg var inde og besøge bemandet med en ansat, som ikke kunne tage stilling til om de kunne købe eller ej. 

Derfor kom jeg lidt i tvivl, om jeg spildte min tid ved at køre rundt, eller om jeg fik bedre kontakt med et salgsbrev eller brochure.

Ellers en god ide med at lade en anden teste det for mig. Selv om det er meget´grænseoverskridende for mig, at gå ind i en butik, med sit "eget produkt", når det ikke lige er det man mest vant til. 

Med venlig hilsen Optimisten

Fra London
Tilmeldt 15. Apr 05
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Optimisten:

Hej Jacob.

Tak for dit hurtige svar. Jeg har faktisk allerede været ude i et par byer, og jeg har også solgt lidt allerede. Det er jo super. Desværre var 80 % af de butikker jeg var inde og besøge bemandet med en ansat, som ikke kunne tage stilling til om de kunne købe eller ej. 

Derfor kom jeg lidt i tvivl, om jeg spildte min tid ved at køre rundt, eller om jeg fik bedre kontakt med et salgsbrev eller brochure.

Ellers en god ide med at lade en anden teste det for mig. Selv om det er meget´grænseoverskridende for mig, at gå ind i en butik, med sit "eget produkt", når det ikke lige er det man mest vant til. 

Med venlig hilsen Optimisten

Hej,

Det var så lidt.

Ok. Jamen så kunne det da være spændende at høre hvordan det er gået med dem hvor du har mødt ejeren og måske også lidt mere om produktet. Evt. et site med produktet som det er i USA og et par linier om din tilretning..

Så er det meget lettere at komme med gode råd.

 

Med venlig hilsen Jacob Laurvigen
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at jeg vil køre rundt fra dør til dør og sælge på den helt gammeldags/klassiske måde. Jeg vil anbefale dig at bruge et callcenter til at etablere møderne - her på amino kan du finde et jysk firma "Mødebooker" eller vores eget callcenter: "PB Marketing ApS" Men måske endnu bedre i starten selv at ringe rundt og få nogle aftaler.

Hvad er konceptet?

 

Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Optimisten

Tillykke med dit nye Koncept..

Umiddelbart vil jeg sige at det mest troværdige man kan gøre er at lave aftaler med forskellige butikker/Virksomheder over telefon også mødes med dem og fremlægge dit koncept.. du kan nemt sende diverse mails ud, og salgsbreve men det kan virke lidt tyndt og indadvent.

Derimod mand dig op og tage den face to face, det virker meget bedre.

Og når du ikke har oceaner af tid, så planlæg den du har, med diverese møder..

Held og Lykke

Mvh.

Nicolai Skov

Salgs Assistent, Swedoor-Jutlandia A/S

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)