Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate sales: Hvordan tracker man det bedst?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Som overskriften hentyder, så har jeg nogle spørgsmål om affiliate sales - Ret mig venligst hvis det ikke er den korrekte beskrivelse.

Lad os antage at jeg sælger et produkt, men der er en anden mand der ønsker at udbyde produktet for mig, men så ønsker kommision af salg eller CPC - Hvordan tracker man de 2 ting i praksis?

Jeg håber nogle kan bidrage med noget læsestof, gode links eller andet relevant :-)

På forhånd tak!

/Søren

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste vil være at tilmelde sig et affiliate program og lade dem stå for alt det tekniske. Rigtig mange herinde gør brug af http://www.partner-ads.com/dk/, både som affiliate og annoncør. Jeg har ikke selv prøvet at være annoncør, men det virker som om at det eneste man skal gøre er, at smide lidt kode ind på sin side, så klarer Partner-Ads resten. Det koster selvfølgelig lidt til Partner-Ads, men man slipper som sagt for en del af arbejdet selv.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den nemmeste løsning, ville helt klart være at outsource opgaven. Dette er et langsigtet samarbejde, så jeg ønsker en lidt mere rentabel løsning, helst at få det lavet specifikt til opgaven.


Jeg er PT. informationsøgende, så jeg har sat mig lidt ind i, hvad programmøren bliver sat i gang med, samt hvilke muligheder der befinder sig indenfor affiliate sales - Man kan jo lige så godt gøre det ordenligt første gang ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre der har nogle inputs? :-)

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket shopsystem benytter du dig af?

Du kan jo tracke det via Google Analytics, og hvis du for eksempel kører med WooCommerce, så har de et plugin til det(er jeg rimelig sikker på).

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

sNesleiN:
Ja den nemmeste løsning, ville helt klart være at outsource opgaven. Dette er et langsigtet samarbejde, så jeg ønsker en lidt mere rentabel løsning, helst at få det lavet specifikt til opgaven.

Hmm.. Jeg forstår dig ikke helt? 

Du mener, at det vil være mere rentabelt at lave sit eget affliate system fremfor at bruge for eksempel Partner-ads?

Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er dette mit svar:

Jeg er selv blogger og blogger om mange forskellige ting. Jeg har allerede aftaler med 5-7-affliate-sider som partner-ads, tradedoubler, zanox osv. Jeg gider ikke at holde styr på så mange steder. Så jeg holder mig til relativt få steder, men steder hvor der er mange programmer. 

Hvis du laver dit eget affliate system fremfor at bruge nogle af de nævnte steder, så skal du bruge MEGET energi på at skulle nå ud til dem, der gerne vil reklamere for dig, fremfor at de "falder" over din hjemmeside på en af de nævnte affliate sider. 

Så hvis jeg har forstået dig korrekt, så skal du hvert fald bruge meget tid at nå ud til dem, der gerne vil reklamere for dig. 

Jeg kan ikke lige finde det på google, men du kan finde et program til 50 dollars, der kan lave din egen affliate hjemmeside som for eksempel partner-ads, så du behøver ikke nødvendigvis bruge en programmør til at lave det :)

Fra Århus
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

@Hjaelperee

Jeg benytter ikke noget system PT, men tak for hintet, jeg skal lige kigge på plugins :-)

@Jacob

Tak for svar Jacob!

Et system jeg søger efter, er lidt lige som pricerunner.

Pricerunner har indgår et samarbejde med forskellige virksomheder, og så tilbyder de forskellige CPC og CPA løsninger. Spørgsmålet er bare, hvordan tracker man disse CPC og CPA nemmest, altså på den 'rigtige' måde.

CPC er ikke just svær, men jeg synes tilgengæld CPA virker svært - En nævnte via google analytics, hvilket jeg synes er mærkeligt, da den kun tracker min egen side?

/Søren

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)