Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal benzin forbrug af eget firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Må jeg i mit eget firma betale for både mit firma men også private benzinforbrug og hvordan vil jeg skulle stille det op i firma regnskabet og der vil vel også være noget privat beskatning af det?

Mvh

Thomas

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ejer bilen privat, så må du ikke trække benzin udgiften fra i dit firma, den skal du selv betale. Men så har du erhvervskørsel i egen bil, og kan derfor udbetale kørselsgodtgørelse til dig selv, efter statens takster.

Se link https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064181

Der står hvad taksterne er i 2014.

Hvis bilen er ejet af firmaet, så må du kun bruge den til erhvervskørsel, med mindre den har papegøjeplader og du beskattes af den, og i så fald så, betaler firmaet alle benzin udgifter.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

du har sådan set fået svar. Uddyber bare lidt. Forudsat det er din bil (eller din kones/husstands) så må du få statens takster i fradrag - eller en % af drift svarende til km firma/privat - men det kræver du har haft ført nøje kørebog efter skats klare regler for kørebog. Du må ikke bogføre udgiften i din virksomhed, men du må trække beløbet fra dit resultat når du opgiver det til skat. Derved har du fradrag i personlig indkomst for det. Læs her - find ned til personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html hvor du kan løse om de forskellige alternativer virksomhed/selskab/egen bil/hvidplade/papegøjeplade

Du må ikke lade firma betale for benzin

Hvis det er et selskab eller bilen er en del af VSO i virksomhed, så skal du beksattes af fri bil, men det tror jeg ikke ud fra dit spørgsmål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 269
Fra  NemmeHjemmesider.dk Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok super tak for svar. Det som jeg egentlig have tænkt mig var bare et benzinkort som jeg altid bare tankede med og så betalte firmaet det. Lidt på samme måde når man får firmabetalt telefon så skal man personlig beskattes af den gode, tænkte bare at man kunne det samme med benzin. 

Men så blev jeg da så klogere på de simple skatteregler :)

Lav din egen hjemmeside eller webshop med NemmeHjemmesider.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det man kan sige er, at den ikke går, men det ville svare helt til løn og beskatning af løn i alle fald, så uanset hvad - vil alt firmaet betaler som ikke er rent firma - udløser skat. Ting der bruges blandet i firma og privat - kan så faktisk trækkes fra som udgift - f.eks. en computer - men man må så kun trække moms fra svarende til firmadelen. Det er et af skats udmeldte fokuspunkter som i DELT MOMS 

Der i benzin jo ikke noget med - bruges af firma, så kørsel i egen bil kræver altid ført kørebog - meget nøje - også de private km som så naturligt ligger mellem firma KM ved at km stand noteres - og det ville være dumt af dig ikke at gøre det fremover, da du jo trods alt får et personligt fradrag-  bare overhold købebogens regler nøje som i forrige link

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)