Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal forhandle kassekredit men hvor meget i rente?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal ikke lige bruge den pt men tænker at den er rar og have.

Det kunne være en stor hjælp hvis i kan fortælle hvor meget jeres kredit er på? Og renten?

Og vil det hjælpe at sætte f.eks 400.000kr ind på den konto som de laver kreditten på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan sætte mange penge ind kan du vel vente med kassekredit for den koster faktisk banke i form af at de skal betragte at du har taget hele beløbet ud - og dermed funde sig løbende som om det hele var et lån uanset du ikke trækker - men - rente fra 7% og op - lavest hvis du kan stille sikkerhed, med top sikkerhed nok lidt lavere men også let både 8, 9 og 10 uden. Regn også med ønske om personlig kaution - selvskyldnerkaution uden det er mystisk. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Super.. Tak John

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Svaret på dit spørgsmål afhænger så sandelig af, hvad dit kapitalbehov er. Desuden afhænger det af, om banken kan se en god sandsynlighed for at få pengene tilbage. Set fra bankens side er en kassekredit på 100 mio nøjagtig ligeså risikabelt som et lån på 100 mio. Og sætter du 400.000 kr. ind, som du kan hæve dagen efter, er de jo ikke meget bevendt. Det ville også være dumt at sætte 400.000 kr. ind på en konto som sikkerhed for en kassekredit på 300.000 :-) Jeg tror, banken skal have nogle flere facts, før de kan tage stilling til det.

De nævnte satser lyder også rimelige i mine ører. Min kredit er vist på 12 p.p.a, men jeg bruger den ikke (som du siger: den er rar at have). Hvis jeg skulle få brug for den, vil jeg nok liii tage en alvorlig snak med min bankmand.

Vær iøvrigt opmærksom på, at nogle kassekreditter også koster provision af max, f.eks. 2% - og det er jo dumme penge at betale, hvis den bare skal stå ubrugt.

Mvh

Jørgen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)